درخواست برای مهیا شدن امکان حمل یکسره کالا تا اقلیم کردستان / زیرساخت های پرویزخان جوابگوی نیاز صادرکنندگان نیست

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ 760 0
درخواست برای مهیا شدن امکان حمل یکسره کالا تا اقلیم کردستان /  زیرساخت های پرویزخان جوابگوی نیاز صادرکنندگان نیست خلیل تنها از صادر کنندگان برتر استان کرمانشاه، فراهم شدن امکان حمل یکسره کالا تا اقلیم کردستان و ارتقای زیرساخت ها در مرز پرویزخان را از مطالبات جدی تجار کرمانشاهی دانست.

به گزارش تجارت بان به نقل از کردپرس، «خلیل تنها» مدیر شرکت بازرگانی تنها عنوان کرد: در اوایل دهه 70 مرز باشماق در مریوان از یک امکانات بسیار حداقلی برخوردار بود ولی امروز وضعیت زیرساخت ها و امکانات آن با مرزی مانند پرویزخان قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود: تجار کرمانشاهی سال هاست به شکل جدی خواهان ارتقای زیرساخت ها و امکانات رفاهی و خدماتی در مرز پرویزخان هستند ولی متاسفانه وضعیت خروجی، محوطه داخلی و امکانات رفاهی و خدماتی این گمرک همچنان نامناسب است.

 

نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در شورای ملی نخود با تاکید بر اینکه یک تاجر در واقع آبروی مملکت خویش است در ادامه عنوان کرد: زمانی که یک تاجر عراقی وارد مرز ایران می شود از لحظه ورود تا لحظه خروج باید با نهایت احترام با وی برخورد شود و همه امکانات لازم برای وی فراهم باشد تا از کشور ما ذهنیت خوبی پیدا کرده و به تجارت با ما ترغیب شود.

 

این صادر کننده برتر کرمانشاهی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گمرک پرویزخان با گذشت سال ها هنوز یک مکان پذیرایی مناسب برای تاجران عراقی مهیا نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: باید این امکان فراهم باشد که همه تجار ایرانی و به ویژه کرمانشاهی بتوانند یک دفتر مناسب برای انجام کارهای بازرگانی در پرویزخان دایر کنند.

 

مدیر شرکت بازرگانی تنها در ادامه عنوان کرد: زمانی 70 درصد بازار عراق در دست تجار ایرانی بود ولی الان ترکیه جایگزین شده و سهم کشور ما به حدود کمتر از 15 درصد رسیده است. البته همین مقدار فعلی هم به لطف ارزان بودن کالای ایرانی و کاهش ارزش ریال حفظ شده است.

 

خلیل تنها در ادامه یادآور شد: اقلیم کردستان بسیار مشتاق است که با تجار ایرانی کار کنند ولی متاسفانه ما از پاسخگویی به نیازهای آن ها ناتوان هستیم.

 

این صادر کننده کرمانشاهی عدم برقراری امکان حمل یکسره تا مقصد را یکی دیگر از مشکلات جدی بازرگانان ایرانی دانست و گفت: از کرمانشاه تا سلیمانیه تنها 5 ساعت فاصله است ولی بازرگان ایرانی مجبور است ابتدا کالای خود را در پرویزخان خالی کند و در مرحله بعد دوباره بارگیری کرده و به مقصد برسانند.

 

 مدیر شرکت بازرگانی تنها تاکید کرد: این مشکلات، زمان حمل بار و هزینه های جانبی را بسیار افزایش داده و توان رقابت بازرگان ایرانی را کاهش داده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه