مرزهای کیلی و سیرانبند به رسمیت شناخته شوند/ خط ریلی کرکوک به مرز باشماق متصل شود

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ 613 0
مرزهای کیلی و سیرانبند به رسمیت شناخته شوند/ خط ریلی کرکوک به مرز باشماق متصل شود استاندار سلیمانیه در دیدار امروز خود با نخست وزیر عراق، چند خواسته را از مصطفی کاظمی مطرح کرد.

به گزارش تجارت بان، امروز مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق پس از سفر به اربیل، راهی شهر سلیمانیه شد و با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه دیدار کرد.


استاندار سلیمانیه در این 26 درخواست مطرح کرد که بنا به گفته هوال ابوبکر با واکنش مثبت نخست وزیر عراق روبرو شده است.


برخی از این مطالبات درباره مرزهای مشترک با ایران و همچنین اجرای پروژه هایی است که در ارتباط با حوزه تجارت اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران است. بندهای مرتبط با این موضوع به شرح زیر است:
 

در بند 10 آمده است: به رسمیت شناختن دو مرز سیرانبند و کیلی و بازگشایی آنها برای تردد شهروندان؛ که همه فرایند قانونی و امنیتی آن طی شده و دولت مرکزی عراق و جمهوری اسلامی ایران نیز، رضایت مقدماتی خود را ابراز کرده اند.


بند 19: اتصال خط راه آهن بین المللی به استان سلیمانیه دست کم در شرایط کنونی خط راه آهن از کرکوک به باشماق متصل شود، که نقش زیادی در توسعه تجارت و تبادلات تجاری دارد به ویژه این که در سال های آینده خط ریلی جمهوری اسلامی ایران به نقطه سفر مرزی در باشماق می رسد.


بند 20: راه اندازی مناطق صنعتی و بازرگانی آزاد در گذرگاه های بین المللی باشماق و پرویزخان، که فرصت بزرگی برای اقتصاد، تجارت و صنعت عراق و اقلیم کردستان فراهم می آورد و موجب رشدی فوری می شود.

 

مشروح کامل این درخواست ها شرح زیر است:

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه