آخرین وضعیت تانکرهای حامل سوخت به مقصد کردستان عراق + فیلم سخنان مدیر یک پایانه نفتی

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ 1286 0
بر اساس مصوبه دولت اقلیم کردستان، رانندگان تانکر ایرانی می توانند سوخت را تا مقصد نهایی به شهرهای مختلف کردستان عراق حمل کنند، این در حالی است که در آن سوی مرز، مشکلاتی برای رانندگان و وسائط نقیله آن به وجود می آید.

به گزارش تجارت بان، در هفته‌های اخیر مشکلاتی در تردد کامیون‌های ایرانی از مرز باشماق و تمرچین به اقلیم کردستان عراق رخ داده است.

 

در  این زمینه رانندگان تانکر حامل سوخت به مقصد اقلیم کردستان از برخورد نامناسب که گاهی به صدمه فیزیکی به رانندگان یا وسائط نقلیه آنها منجر شده است، گلایه داشتند.

 

پس از این وقایع، تا کنون نشست هایی برای حل مشکل به وجود آمده برگزار شده است که می توان به جلسه شورای امنیت شهر مریوان در مرز باشماق، دیدار سرکنسول ایران در سلیمانیه با چتو صالح، جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان و همچنین نامه نگاری با مسئولان وزرات امور خارجه ایران، اشاره کرد.

 

خبرنگار تجارت بان در پیگیری های خود مطلع شد که تا امروز (دوشنبه 21 مهر 1399)، تغییر چندانی در وضعیت حاصل نشده است. یکی از فعالان حوزه تجارت در مرز باشماق از توقف حدود یک هزار تانکر در مرز باشماق خبر داد و به گفته وی تا این لحظه، خبری در زمینه بهبود وضعیت وجود ندارد.

 

مشکل اصلی به این موضوع باز می گردد که رانندگان اقلیم کردستان موافق حمل مستقیم فرآورده‌های سوختی از ایران به داخل کشور خود نبوده و تمایل دارند برای حفظ درآمد و ادامه اشتغال خود، این کالاها در مرز تخلیه و توسط ناوگان عراقی به داخل کشور عراق حمل شود. این در حالی است که بر اساس مصوبه دولت اقلیم کردستان، رانندگان تانکر ایرانی می توانند سوخت را تا مقصد نهایی در شهرهای مختلف کردستان عراق حمل کنند.

 

فیلم سخنان یکی از رانندگان را در گرفت و گو با صدا و سیما در بالا مشاهده کنید.

پایان خبر/

 

بیشتر بخوانید: تهدید امنیت رانندگان تانکر ایرانی در اقلیم کردستان

 

 کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه