پیش بینی بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز در اقلیم کردستان / بازار مسکن رونق می گیرد

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ 3044 0
پیش بینی بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز در اقلیم کردستان / بازار مسکن رونق می گیرد تمایل سرمایه گذاران و دولت کردستان عراق برای برج سازی افزایش پیدا کرده است. کارشناسان پیش بینی می کنند 4 تغییر در بازار مسکن کردستان عراق برای سال آینده میلادی صورت می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سردار آزاد کارشناس بازار مسکن درباره داده های موجود، وضعیت مسکن و پروژه های مسکونی در اربیل توضیح داد: جنب و چوش در این بازار آغاز شده است، با این وجود همه پیش بینی ها حکایت از رونق گرفتن حوزه مسکن در سال 2021 دارند.


وی در همین ارتباط ادامه داد: دلیل رونق گرفتن مسکن، بهبود وضعیت بازار و اقتصاد کردستان است و اگر بحران کرونا نیز خاتمه یاد این رونق دوچندان خواهد شد.


آزاد گفت: در مدت اخیر به دلیل ویروس کرونا و بدی وضعیت اقتصادی و همچنین محدودیت های عمومی، بازار مسکن در اربیل و اقلیم کردستان وضعیت بدی داشت، اما اکنون جنب و جوش در این بازار آغاز شده است. 


وی تصریح کرد: پس از توافق میان اربیل و بغداد، با اطمینان می توان گفت بازار مسکن بسیار بهتر می شود، ما شاهد این رونق در سال 2021 خواهیم بود.


آزاد گفت: پروژه های مسکونی زیادی در اربیل وجود دارد که سرمایه های آنها چندین میلیون دلار است به عبارت دیگر تا 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود.


این کارشناس بازار مسکن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر مدل برج سازی رواج دارد و دولت نیز به این بخش تمایل دارد چون زمین کمتری لازم است و تعداد بیشتری از مردم می توانند در آن ساکن شوند. در کنار این فواید، سود بیشتری برای سرمایه گذاران به همراه داشته و مردم نیز با پول هزینه کمتری آن را خریداری می کنند.

 

4 تغییر در بازار مسکن اقلیم کردستان برای سال 2021

 


آزاد گفت: سال 2021 سال متفاوتی برای حوزه مسکن در اقلیم کردستان خواهد بود، بر اساس تجاربی که داشته ایم در سال آینده این تغییرات رخ می دهد: 

 

اول: قیمت آپارتمان در زون طلایی به دلیل زیاد بودن پروژه ها 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.

 دوم: مدل خرید برج به قسط های 10 و 15 ساله تغییر می یابد به طوری که جوانان می توانند با هزینه کمی مالک آنها شوند.

سوم: خدمات رسانی به پروژه هایی که تا کنون انجام نشده است، صورت می گیرد.

چهارم: ورود تعداد زیادی از شهروندان عرب، حوزه مسکن را رونق خواهد بخشید./باسنیوز

 

انتهای پیام/

 
امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه