واکنش سرکنسولگری ایران در اربیل درباره اخبار مربوط به سفر شهروندان عراقی به ایران

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ 867 0
واکنش سرکنسولگری ایران در اربیل درباره اخبار مربوط به سفر شهروندان عراقی به ایران پس از انتشار اخباری مبنی بر این که ایران از صدور روادید به اتباع عراقی، خودداری می کند، کنسولگری ایران در اربیل، به این اخبار واکنش نشان داد.

به گزارش تجارت بان، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

اطلاعیه 
بسمه تعالی


در پی انتشار اخباری مبهم از شبکه های مختلف مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از صدور روادید به اتباع عراقی خودداری می نماید .
به اطلاع مردم شریف اقلیم کردستان عراق می رساند در تمام مدت شرایط کرونایی از ابتدای این بحران تاکنون جمهوری اسلامی ایران سه گذرگاه رسمی خود به روی اتباع عراقی که ضرورت سفر آنها برای این نمایندگی و سرکنسولگری محترم سلیمانیه ثابت شده است باز گذاشته است و با رعایت پروتکلهای بهداشتی افرادی که برای درمان و یا پیگیری مراحل آن و تجار و بازرگانان ، دانشجویان و افراد دارای اقامت در جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور روادید و تسهیل در امورات آنها به صورت رایگان نموده است لذا آمار روادید صادره در هفت ماه گذشته سال ۱۳۹۹ هجری شمسی در نمایندگی های اربیل و سلیمانیه مجموعاً ۱۹۹۳۵ مورد میباشد که عمدتاً روادید درمان بوده است.


لازم به ذکر است بجز روزهایی که تعطیل رسمی بوده در سایر ایام نمایندگی با استعداد کامل فعالیت و اقدام به ارائه خدمات به اتباع عراقی و ایرانیان مقیم اقلیم نموده است.


در خصوص ورود گردشگران به جمهوری اسلامی ایران ستاد مقابله با کرونا تاکنون تصمیم گیری نکرده است. امیدواریم هر چه زودتر مسئولین زیربط بستر مناسب را جهت عادی سازی رفت و آمد فراهم نمایند. 

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران _اربیل

 

لازم به ذکر است برخی از رسانه های اقلیم کردستان عنوان کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ممنوع کردن سفر اتباع ایرانی به عراق و اقلیم کردستان از سوی عراق در دوره کرونا، اکنون جمهوری اسلامی ایران در واکنش به آن برایشهروندان اقلیم کردستان و عراق روادید صادر نمی کند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه