بهره بردای از یک شهرک مسکونی ساخت آمریکا در اقلیم کردستان

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ 1339 0
بهره بردای از یک شهرک مسکونی ساخت آمریکا در اقلیم کردستان نخستین شهرک مسکونی که توسط یک شرکت آمریکایی در اقلیم کردستان احداث شده است، به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، اولین پروژه مسکونی آمریکایی در اقلیم کردستان، شهرک مسکونی آتلانتیک در اربیل است که شرکت کلارمونت، ساخت آن را در سال 2011  آغاز کرد.


این پروژه 1500 واحدی در زمینی به مساحت 144 هکتار احداث شده که در حال حاضر  حدود 950 واحد آن به پایان رسیده است.


بر اساس این گزارش، جمعیتی حدود 3500 نفر در این شهرک سکونت دارند. شیلان مجید مدیر پروژه می گوید که این شرکت تصمیم دارد تا چند پروژه دیگر در اقلیم کردستان اجرا کنند.


مجید اظهار کرد: ثبات امنیتی و وجود بستر مناسب در اقلیم کردستان برای سرمایه گذاری، دلیل ورود یک شرکت آمریکایی برای اجرای این پروژه بزرگ بوده است. چنانچه امنیت و وضعیت مناسب اقلیم کردستان پایدار باشد، قطعا آمریکایی ها و ما سرمایه گذاری های بیشتری در اقلیم کردستان انجام خواهیم داد.


محمد شکری رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان نیز به شرایط مناسب برای سرمایه گذاران آمریکایی اشاره می کند که علاوه بر حوزه انرژی، امکان سرمایه گذاری در سایر بخش ها نیز وجود دارد.


 وی می گوید: می خواهیم به آمریکایی ها بگوییم که شرایط لازم به لحاظ امنیتی و اداری مهیا است، آنها می توانند وارد اقلیم کردستان شده و سرمایه گذاری کنند؛ ما نیز بستر مناسب را مهیا خواهیم کرد.


بیش از 80 درصد از سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در اقلیم کردستان به طور ویژه در بخش انرژی و به صورت خاص در بخش های نفت و انرژی انجام گرفته است.


تبادلات تجاری سالانه میان کردستان عراق و آمریکا، حدود 500 میلیون دلار است./ روداو

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه