علاقه‌مندی روسیه به توسعه منابع نفتی کردستان عراق

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ 445 0
علاقه‌مندی روسیه به توسعه منابع نفتی کردستان عراق شرکت گازپروم از ابتدای تولید نفت خام از میدان شاکلا در اقلیم کردستان حدود 4 میلیون تن نفت خام استخراج کرده است.

به گزارش تجارت بان،  شرکت بزرگ روسنفت روسیه که در سال 2017 قرارداد 4 میلیارد دلاری برای فعالیت در تولید، فروش و توسعه خط لوله نفت و گاز در اقلیم کردستان با مقامات این منطقه امضا کرده است، گازپروم، دیگر شرکت نفتی این کشور را نیز برای فعالیت در میدان های نفت و گاز اقلیم کردستان ترغیب کرده است.

 

شرکت گازپروم روسیه نیز در دو میدان نفتی بویژه در منطقه گرمیان اقلیم کردستان فعالیت می کند. این شرکت امروز در بیانیه ای از علاقه‌مندی این شرکت برای کشف و توسعه میدان های نفتی دیگر در اقلیم کردستان خبر داد.

 

وادیم یاکوفلوف نایب رئیس شرکت گازپروم روسیه امروز در بیانیه ای گفت: علیرغم محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا، ما به اجرای پروژه های خود در اقلیم کردستان طی سال 2020 ادامه دادیم و علاقه‌مند هستیم که به توسعه میدان های نفتی اقلیم کردستان ادامه دهیم.

 

 شرکت گازپروم از ابتدای تولید نفت خام از میدان شاکلا در اقلیم کردستان حدود 4 میلیون تن نفت خام استخراج کرده است.

 

شرکت گازپروم 80 درصد سهام تولید نفت از میدان شاکلا را در اختیار دارد و 40 درصد از سهام میدان نفتی گرمیان را نیز به خود اختصاص داده است. باقی‌مانده سهام این دو میدان نفتی متعلق به دولت اقلیم کردستان است.

 

بیشتر قراردادهای نفتی میان دولت اقلیم کردستان و دهها شرکت نفتی خارجی در این منطقه به صورت مشارکت در تولید نفت خام منعقد شده است.

منبع: کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه