افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کردستان عراق

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ 1599 0
افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کردستان عراق به دلیل افزایش نرخ ارزهای خارجی در اقلیم کردستان، قیمت مصالح ساختمانی نیز بالا رفته است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، قیمت مصالح ساختمانی در اقلیم کردستان به دلیل افزایش قیمت دلار بالا رفته و بازرگانان و شهروندان خواستار کاهش قیمت ها هستند؛ به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، روند پروژه ها کند شده است.


اگرچه تعداد پروژه ها به دلیل ویروس کرونا کاهش یافته است، اما قیمت مصالح ساختمانی به ویژه میلگرد و سیمان بالا رفته است. اتاق بازرگانی سلیمانیه دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در اقلیم کردستان را بالا رفتن نرخ دلار آمریکا می داند.  


در این باره سیروان محمد رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه توضیح داد: افزایش قیمت سیمان و میلگرد جهانی است، علاوه بر این افزایش نرخ دلار، تقاضا برای این محصولات را در کردستان عراق افزایش داده است.


میلگرد و سیمانی که به صورت روزانه در سلیمانیه تولید می شود، علاوه بر آن که نیازهای داخلی را تامین می کند، برای مناطق مرکزی و جنوب عراق هم صادر می شود، این هم موجب افزایش تقاضا برای این دو مصالح اصلی ساختمان سازی در کردستان عراق شده است.


در حال حاضر قیمت هر تن سیمان در کردستان عراق 6 دلار و میلگرد 600 دلار است در حالی که تا پیش از افزایش قیمت دلار، این مقدار پایین تر بود./ کردستان 24

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه