سهم اقلیم کردستان در لایحه بودجه سال 2021 عراق مشخص شد

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ 778 0
سهم  اقلیم کردستان در لایحه بودجه سال 2021 عراق مشخص شد اربیل و بغداد درباره بودجه سال 2021 به توافق رسیدند جزئیات این تواقق را در ادامه بخوانید.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سهم اقلیم کردستان از بودجه سال آینده (میلادی) عراق 12.67 درصد تعیین شده است. اربیل نیز روزانه 250 هزار بشکه نفت و 50 درصد از درآمد گذرگاه های مرزی را باید به بغداد تحویل می دهد. این موارد در لایحه پیشنهادی بودجه گنجانده شده اند.


پس از برگزاری چند روز نشست مشترک، هیئت اعزامی دولت اقلیم کردستان از بغداد بازگشتند و درخصوص سهم اقلیم کردستان در قانون بودجه سال 2021 توافق حاصل شد.


احمد سفار عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق در این باره اظهار کرد: توافق به طور نسبی صورت گرفته است و قرار شده تا در قانون بودجه گنجانده شود. این گام بسیار مهمی است چون قبلا هنگامی که قانون بودجه تهیه شده بود هیچ موردی در ارتباط با سهم کردستان در آن گنجانده نشده بود، اکنون یک متن وجود دارد که آن هم قابل تغییر است.


بر اساس گزارش روداوو، کمیسیون های پارلمان عراق از هر توافقی استقبال می کنند مشروط بر این که اقلیم کردستان نسبت به تحویل نفت و درآمدهای ذکر شده، متعهد باشد در غیر این صورت آنها با تخصیص هر بودجه ای به اقلیم کردستان مخالف خواهند بود.


دولت عراق سه شنبه آینده، بحث های نهایی درباره بودجه سال 2021 را انجام می هد، پس از آن لایحه را تقدیم پارلمان خواهد کرد. در مجلس عراق نیز طی یک ماه بودجه مورد بررسی گرفته و سرانجام به تصویب خواهد رسید./روداوو

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه