آغاز واردات کالا ازمرز شیخ صله

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ 993 0
آغاز واردات کالا ازمرز شیخ صله فرماندار ثلاث‌باباجانی ازآغاز واردات کالا از مرز شیخ‌صله این شهرستان، خبر داد.

به گزارش تجارت بان، فرماندار ثلاث‌باباجانی با اعلام آغاز واردات کالا از مرز شیخ‌صله این شهرستان، گفت: با تلاش مسوولان نظام و تدبیر دولت و استاندار کرمانشاه شاهد آغاز واردات کالا از مرز شیخ صله برای مرزنشینان هستیم و به صورت قانونی فرآیند واردات انجام می‌شود.

 

یدالله شکری در گفت وگو با خبرنگار جام کوردی افزود: کالاهای وارداتی اقلامی را شامل می‌شود که باتوجه به ضوابط که به تازگی از طریق مبادلات مرزی ابلاغ شده و در مرز شیخ صله نگهداری، انبار و طی مراحل قانونی ترخیص خواهد شد.

 

وی گفت: فعالان تجاری در زمینه واردات در سامانه تجارت آسان در قسمت کولبری ثبت‌نام کنند و انتظار و توقع ما این است که در این زمینه همکاری لازم داشته باشند تا بتوانیم با کمک مرزنشینان فعالیت در این بازارچه را تداوم و رونق بدهیم.

 

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: هفت هزار و ۵۰۰ کارت دارنده کارت فعال در شهرستان می‌توانند از مزایای واردات استفاده کنند.

 

شکری توضیح داد: واردات کالا در مرز شیخ صله به صورت رسمی انجام می شود و با مباحثی همچون کوله بری که در دیگر نقاط مرزی رواج دارد متفاوت است.

 

وی اظهار داشت: تمام مقدمات لازم برای واردات کالا فراهم شده و گمرک و مرزبانی پای کار هستند و تاکید می‌کنم که تمام کسانی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توانند اقدام به واردات براساس لیست کالاهای های مجاز اعلامی داشته باشند.

 

تکمیل زیر ساخت‌های شیخ صله در دستور کار است

فرماندار ثلاث باباجانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه برنامه تکمیل زیرساخت های شیخ صله در دستور کار است، گفت: به زوی ۱۵ هکتار به منظور افزایش زیرساخت های این مرز به این پایانه  اضافه می شود.

 

شکری توضیح داد: اکنون ۱۴سکو تخلیه و بارگیری در مرز شیخ صله مشغول به فعالیت است که تعدادی از آنها در دست تعمیر قرار دارد.

 

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز اکنون در حال تامین زیرساخت های ترددی در این پایانه مرزی است که پس از تکمیل گام موثری در زمینه بهبود زیر ساخت های شیخ صله برداشته خواهد شد.

 

بازارچه مرزی شیخ صله نیز در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه های رسمی کشور می باشد که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و جوار روستایی به همین نام در محوطه پلکانی شکل و در فضایی به مساحت بیش از چهار هکتار قرار دارد.

 

این بازارچه در صورت تعریض و بهبود جاده می تواند از فعالیت قابل توجهی در امر صادرات کالا برخوردار شود.

 

بازارچه شیخ صله با توجه به همسایگی با کشور به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی در چند سال گذشته نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است. این مرز تأثیر زیادی در رونق اقتصادی مردم شهرستان گذاشته است.

 

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: جام کردی

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه