افزایش صادرات گاز ایران به عراق

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ 342 0
افزایش صادرات گاز ایران به عراق به گفته سخنگوی وزارت برق عراق از افزایش صادرات گاز ایران به عراق از 7 میلیون فوت مکعب به 13 میلیون فوت مکعب، خبر داد.

به گزارش تجارت بان،  وزارت برق عراق اعلام کرد که ایران مقدار گاز صادراتی به عراق را پس از آنکه طی دو روز گذشته کاهش یافت، افزایش داد.

 

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران یکشنبه گاز صادراتی به عراق را افزایش داد و این مقدار در حال حاضر به 13 میلیون فوت مکعب در روز رسیده است اما در روزهای گذشته مقدار گاز صادراتی ایران به عراق 7 میلیون فوت مکعب بود.

 

وی افزود: 6 میلیون لیتر گاز اضافی از سوی ایران به مناطق جنوبی عراق صادر شد که مسئولان امر این مقدار را با توجه به اینکه نیروگاه های جنوب عراق از گاز بهره مند هستند به مناطق مرکزی عراق منتقل کردند.

 

العبادی بیان کرد که طبق قرارداد منعقد شده بین طرفین ایران باید روزانه 50 میلیون فوت مکعب گاز به عراق صادر کند اما مشکلات فنی و بدهی های عراق موجب کاهش این مقدار به 7 میلیون فوت مکعب شده بود.

 

سخنگوی وزارت برق عراق درباره پروژه اتصال برق عراق به کشورهای عضو شورای همکاری نیز گفت که به زودی دفاتری برای پیگیری پروژه حیاتی و استراتژیک اتصال برق عراق به کشورهای عضو شورای همکاری افتتاح می شود.

 

وی تاکید کرد که عراق حدود 80 درصد از تعهدات خود برای اجرای پروژه اتصال برق به کشورهای عضو شورای همکاری را انجام داده است اما فعالیت از سوی طرف مقابل تقریبا به علت ویروس کرونا و اوضاع اقتصادی جهان متوقف شده که اخیرا گفت وگوها بین دو طرف افزایش یافت به خصوص با توجه به اینکه این مساله مورد توجه شورای همکاری نیز است.

 

سخنگوی وزارت برق عراق بیان کرد که دو طرف سقف زمانی برای به پایان رساندن نخستین مرحله از این پروژه تعیین کردند که به موجب آن شهر بصره عراق در تابستان 2022، از 500 مگاوات برق بهره مند خواهد شد.

منبع: میدل ایست نیوز

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه