اقلیم کردستان می‌تواند از سال ٢٠٢٥ صادرات گاز را آغاز کند

سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ 499 0
اقلیم کردستان می‌تواند از سال ٢٠٢٥ صادرات گاز را آغاز کند مشاور اقتصادی پارلمان کردستان پیشبینی کرد که اقلیم کردستان بتواند از ابتدای سال ٢٠٢٥ میلادی صادرات گاز را آغاز کند.

به گزارش تجارت بان، سفر اخیر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان به قطر و تاکید بر تقویت روابط اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی و صادرات گاز در دیدارهای ایشان با مقام‌های قطری، نظر کارشناسان را به خود جلب نموده و بر اساس پیشبینی‌ها، ‌اقلیم کردستان و قطر به عنوان دو منطقه مهم جهان از لحاظ برخورداری از ذخایر گاز طبیعی، در آینده نقش مهمی در صادرات گاز منطقه ایفا خواهند کرد.

 

این در حالی‌ست شرکت دانا گاز اماراتی که در میدان‌های گازی ا‌قلیم کردستان به استخراج گاز مشغول است، اعلام نموده در صدد توسعه میدان‌های گازی و افزایش میزان تولید گاز در اقلیم کردستان است.

 

ارشد طاها، مشاور اقتصادی پارلمان کردستان، با توجه به تلاش‌های دانا گاز برای افزایش میزان تولید گاز در اقلیم کردستان، انتظار می‌رود که بتوان از ابتدای سال ٢٠٢٥ میلادی صادرات گاز از اقلیم کردستان به ترکیه و از آنجا به اروپا را آغاز کرد.

 

بر پایه گزارش وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان، اقلیم کردستان دارای ۲۰۰ تریلیون فوت مکعب (٥.٧ تریلیون متر مکعب) ذخایر گاز طبیعی است که ۳ درصد از کل ذخایر گاز طبیعی جهان را تشکیل می‌دهد و این تاثیر مهمی بر تقویت جایگاه اقلیم کردستان در بازار انرژی منطقه خواهد داشت./کردستان24

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه