تمدید ممنوعیت سفر از مرز باشماق

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ 827 0
تمدید ممنوعیت سفر از مرز باشماق استاندار کردستان از تمدید ممنوعیت تردد از مرز مسافری باشماق خبر داد.

به گزارش تجارت بان، تردد مسافر از مرز باشماق مریوان، از روز چهارشنبه 13 اسفند 1399، به مدت یک هفته دیگر ممنوع است.

 

بهمن مرادنیا روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: در صورت صعودی شدن شیوع کرونا، تردد مسافر از مرز باشماق مریوان کاملا ممنوع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ورود و خروج افراد از مرز، عاملی برای گردش ویروس است، افزود: در صورت شیوع بیشتر بیماری مبادی ورودی و خروجی مسافر کاملا بسته خواهد شد چرا که امکان قرنطینه مسافران ایرانی ورودی به هیچ عنوان میسر نیست و هزینه بالایی می‌طلبد.

 

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ورود مسافران عراقی کاملا ممنوع است، اضافه کرد: از ایرانیان ورودی در مرز باشماق تست سریع انجام و در صورت مثبت شدن نتیجه اولیه، از افراد تست پی‌سی‌آر انجام و مراقبتهای دیگر برای قرنطینه افراد در خانه انجام می‌گیرد.

 

مرادنیا به ورود غیرمجاز مسافران از مرزهای استان هم اشاره و تاکید کرد: این مساله در صورت بیمار بودن افراد، تهدیدی برای سلامت شهروندان است و لذا باید نظارت بر مرزها تشدید شود.

 

وی با قدردانی از اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در استان افزود: در حال حاضر در شرایط متعادلی از لحاظ بیماری در استان داریم که به همت دستگاههای فعال در طرح شهید سلیمانی به ویژه سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر، این مهم انجام شده است.

 

استاندار کردستان با درخواست از مردم استان برای تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به شیوع ویروس جهش یافته در استان اشاره و تاکید کرد: همه مردم باید در ارتباطات اجتماعی خود، نهایت دقت را داشته باشند تا شاهد بالا رفتن دوباره آمار بیماری و مرگ و میر در استان نباشیم.

 

مرادنیا از اصناف هم خواست با توجه به روزهای پایانی سال و اقدام مردم برای خرید شب عید، تمام توان خود را برای رعایت بهداشت عمومی بکار گیرند و افزود: دستگاه های اجرایی هم موظف هستند ضمن پایبندی کامل به شیوه نامه های بهداشتی، هر آنچه را که دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست می کند، کمک کنند.

 

وی از رسانه ها هم خواست تا همچنان به رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود به ویژه در زمینه خطرات ویروس جهش یافته عمل کنند.

 

عدم امکان امکان قرنطینه 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به ورود بیش از یک هزار مسافر از ابتدای هفته جاری تا ظهر امروز به استان، اظهار داشت: تعدادی مورد مشکوک ابتلا به ویروس جهش یافته در استان شناسایی شده است که این شیوع درو از انتظار نبود.

 

فرزین رضاعی با بیان اینکه نگرانی ما ورود کارگران و مسافران ایرانی از اقلیم کرستان عراق به استان است، افزود: این افراد در مبادی ورودی مرز باشماق تست سریع کرونا شده و در صورت مشکوک بودن، مورد تست پی سی آر هم قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا، همه مسافران ورودی باید قرنطینه شوند، افزود: در حال حاضر این امکان در استان وجود ندارد و لذا مسافرانی که مشکوک به کرونا باشند، ردیابی و توسط شبکه بهداشت محل سکونت خود مورد مراقبتهای بعدی قرار می گیرند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تعطیلی کسب و کارها در اقلیم کردستان عراق به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا افزود: بسیاری از کارگران ایرانی شاغل در اقلیم کردستان عراق ظرف روزهای آینده به کشور باز می گردند که در مرز مورد تست قرار می گیرند.

منبع: ایرنا

پایان خبر

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه