بازار ماهی اقلیم کردستان

یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ 747 0
بازار ماهی اقلیم کردستان تولید داخلی ماهی در کردستان عراق، 70 درصد از نیاز بازار را تامین می کند.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مدیریت منابع شیلات کردستان عراق با بیان این که در سال 2 تا 3 هزار تن ماهی از سدهای اقلیم کردستان برداشت می شود، گفت: این موارد به غیز ار صید ماهی رودخانه بوده که میزان کمی را تشکیل می دهد.


سیروان سعید درباره مراکز پروش ماهی اظهار کرد: 399 استخر ماهی دارای مجوز در اقلیم کردستان فعالیت دارند که در سال 4 تا 5 هزار تن ماهی تولید می کنند. تعدادی استخر بدون مجوز نیز در حال فعالیت هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت آنها چشم پوشی شده است.


این مقام مسئول درباره میزان تامین نیاز بازار کردستان عراق، گفت: ماهی تولیدی در اقلیم کردستان 70 درصد نیاز بازار کردستان عراق را تامین می کند؛ بقیه نیز از ایران و ترکیه وارد می شود.


سعید درباره نحوه واردات ماهی به کردستان عراق توضیح داد: واردات این محصول غذایی دارای مکانیزم ویژه خود است و توسط شرکت های مجوز دار و با هماهنگی استانداری ها انجام می شود. واردات ماهی با کامیون های ویژه و با نظارت خاص خود صورت می گیرد.


این مقام مسئول کیفیت ماهی داخلی را به دلیل تازگی بهتر از ماهی وارداتی عنوان کرد و گفت: چون ماهی وارداتی تا رسیدن به مقصد چند روز زمان می برد، امکان دارد در این مدت از کیفیت آن کاسته شود؛ با این وجود قیمت ماهی ایرانی ارزانتر بوده چون هزینه های تولید آن در مقایسه با اقلیم کردستان کمتر است.

 

لازم به ذکر است طی چند روز اخیر، کردستان عراق واردات ماهی سالمون را با هدف حمایت از تولید داخلی ممنوع کرده است./روداو

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه