برگزاری دو جشنواره موسیقی و انیمیشن در اربیل/ هنرمندان 17 کشور به کردستان عراق می روند

یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ 726 0
برگزاری دو جشنواره موسیقی و انیمیشن در اربیل/ هنرمندان 17 کشور به کردستان عراق می روند پس از پنج سال وقفه، جشنواره موسیقی کردی و جشنواره بین المللی انیمیشن در اربیل برگزار می شود.

به گزارش تجارت بان به نقل از دواڕوژ، بار دیگر و پس از شکست داعش، فعالیت هنری در اربیل از سر گرفته می شود و قراراست که در عرض 2 ماه، دو رویداد هنری که بیش از 5 سال از فعالیت باز مانده بودند، کار خود را از سر گیرند.

 

به گفته فرهنگ غفور، مدیر کل روشنفکری و هنری، قرار است آبان ماه سال جاری با حضور هشت گروه موسیقی از اقلیم کردستان و کشورهای همجوار، دومین جشنواره موسیقی و آواز برگزار شود که این جشنواره 8 روز ادامه خواهد داشت.

 

همچنین اواخر آبان برای نخستین بار یک جشنواره بین المللی با موضوع انیمیشن با مشارکت هنرمندانی از 17 کشور اروپایی و عربی برگزار می شود.

 

شاخوان مصطفی مدیر کل هنرهای سینمایی گفت: در مجموع 17 فیلم کوتاه در این جشنواره حضور دارند و چند اثر جدید از انیمیشن های کوتاه با مدیریت هنرهای سینمایی اربیل به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین سه پنل تخصصی نیز با موضوع انیمیشن و اهمیت آن در همه جنبه های زندگی برگزار می شود.

 

به گفته این مقام مسئول 4 جایزه اصلی شامل جوایز بهترین فیلم، بهترین ایده، بهترین کارگردان و بهترین فیلم بین المللی به برگزیدگان اهدا می شود و ترکیب هیئت داوران این رویداد نیز متشکل از کارشناسان کرد و خارجی است و شماری از شخصیت های مشهور سینمایی خارجی نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه