کاهش 70 درصدی مسافرت شهروندان اقلیم کردستان به ترکیه

فرصتی برای جذب گردشگران در ایران

یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ 712 0
فرصتی برای جذب گردشگران در ایران آمارهای منتشر شده از سوی مقامات اقلیم کردستان نشان می دهد که سفر شهروندان کردستان عراق به ترکیه 70 درصد کاهش یافته است.


تجارت بان – جاذبه های گردشگری به اضافه ارزان بودن سفر به ایران، فرصت مناسبی برای صنعت گردشگری ایران فراهم آورده است.


طی سال های اخیر آمار مسافرت شهروندان اقلیم کردستان به نقاط مختلف ایران افزایش یافته است که این میزان پس از نوسان نرخ دلار طی دو سال اخیر در ایران، استقبال گردشگران کرد عراق از ایرن بیشتر شده است.


بر اساس این گزارش علاوه بر موارد فوق، تنش های موجود میان ترکیه و کردهای سوریه موجب کاهش مسافرت شهروندان اقلیم کردستان عراق به ترکیه شده است که بنا به گفته مسئولان این میزان تا 70 درصد تنها طی 20 روز کاهش یافته است.


نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان هم مرز بودن عراق و ترکیه را یکی از دلایل استقابل شهروندان کرد از ترکیه عنوان کرد که ایران نیز دارای همین مزیت است. 


به گفته همین مقام مسئول و به نقل از یکی از شرکت های گردشگری اقلیم میزان سفر شهروندان به ترکیه حتی تا 90 درصد کم شده است. دیگر شرکت های فعال در صنعت توریست نیز آمارهای مشابهی ارائه داده اند. پروازهای سلیمانیه به مقصد ترکیه نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.


همچنین بنا به گفته مسئولان، دوبی یکی دیگر از مقاصد مورد علاقه گردشگران کردستان عراق است.


شرایط فوق فرصت جدیدی برای صنعت گردشگری ایران فراهم ساخته تا فعالان این حوزه بتوانند با برنامه ریزی مناسب و تلبیغات هدفمند، گردشگران اقلیم کردستان عراق را به ایران جذب کنند. 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه