در کردستان عراق؛

تحریم کالاهای ترکیه گسترش یافت/ درخواست سفیر ترکیه برای شکستن تحریم ها

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ 929 0
تحریم کالاهای ترکیه گسترش یافت/ درخواست سفیر ترکیه برای شکستن تحریم ها گزارش های منتشر شده از اقلیم کردستان عراق نشان می دهد که تحریم کالاهای ترکیه رو به گسترش است.

به گزارش تجارت بان، پایگاه های خبری و شبکه های تلویزیونی کردی از گسترش کمپین های تحریم کالاهای ترکیه از سوی مردم حکایت دارد.

 

تلاش برای بایکوت کردن کالاها، پس از حمله ترکیه به کردهای سوریه انجام گرفت.


به گفته رسانه ها این تحریم روز به روز در حال گسترش بوده و در برابر، استقبال از تولید کالاهای داخلی اقلیم کردستان عراق از سوی مردم افزایش یافته است تا جایی که یک کارگاه ساخت روغن خوراکی از افزایش فروش به میزان 75 درصد پس از تحریم کالاهای ترکیه خبر داده است.


 به گفته برخی از فعالان بازار، تحریم کالاهای ترکیه ای سبب شده است تا بازار کالاهای ایرانی هم با استقبال بیشتری مواجه شود.


بختیار ملا احمد، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان به سایت خبری روژنیوز گفته است که مردم می توانند خرید کالاهای ترکیه را با اطمینان تحریم کنند چون برای همه آن اجناس، جایگزین وجود دارد.


تاثیر تحریم های مردمی تا اندازه ای بوده است که فاتح یلدیز، سفیر ترکیه در بغداد به همراه کنسولگری این کشور در همین راستا اقدام به برگزاری جلسه با استانداران اربیل و سلیمانیه کرد و از آنها خواست تا برای کاهش آثار تحریم خرید کالاهای ترکیه در اقلیم کردستان اقدام کنند.


سایت خبری روژ نیوز نوشته است که هر دو استاندار اظهار کرده اند که نمی توانند در این زمینه اقدام موثری انجام دهند اما به اندازه توان کارهای لازم را انجام می دهند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه