جایزه تماشاگران جشنواره فیلم کردی لندن به فیلم «دایکانی من» رسید

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 595 0
جایزه تماشاگران جشنواره فیلم کردی لندن به فیلم «دایکانی من» رسید فیلم مستند «مادران من» (دایکانی من) موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. موضوع این فیلم درباره چیست؟

به گزارش تجارت بان فرهنگی، «دایکانی من، داستان تراژیک انفال را روایت می کند» این را کارگردان این فیلم گفت.


فیلم دایکانی من توسط زهاوی سنجاوی و ابراهیم سعیدی به صورت مشترک کارگردانی شده است.


سنجاوی درباره این فیلم توضیح داد: در دوازدهمین دوره جشنوارفیلم کردی لندن در کشور انگلستان فیلم دایکانی من در میان 50 اثر شاخص سینمایی سال های گذشته، موفق به حضور در میان 3 اثر برگزیده به عنوان اولین فیلم مستند شد.


به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال جشنواره فیلم کردی لندن به صورت مجازی برگزار شد. فیلم دایکانی من موفق به دریافت یکی از 3 جایزه تماشگران در بخش «سینمای کلاسیک کردی» شد.


3 فیلمی که بیشترین تماشاگر را در این دوره از جشنواره داشتند به شرح زیر است:


اول: فیلم «زرZER » به کارگردانی «کاظم اوز» از کردستان ترکیه
دوم:  فیلم «باکور Bakur» به کارگردانی «پایان دمیریل» از کردستان ترکیه
سوم: «دایکانی من All My Mothers» به کارگردانی ابراهیم سعیدی و زهاوی سنجاوی به صورت مشترک از اقلیم کردستان عراق

 


فیلم دایکانی من در سال 2008 تولید شده و قبلا نیز از جشنواره سینما حقیقت ایران، جایزه بهترین فیلم مستند در بخش بین الملل را از آن خود کرده بود. همچنین این فیلم در همان سال 2008 در پارلمان اتحادیه اروپا به نمایش در آمد./ روداو

 

از دیگر آثار حاضر در این دوره از جشنواره که موفق به دریافت جایزه شدند می توان به فیلم کردی «نان مقدس» اشاره کرد که جایزه بزرگ «مهمت آکسوی» را از آن خود کرد. نویسنده و کارگردان این فیلم مرحوم رحیم ذبیحی بود و تهیه‌کننده آن را تورج اصلانی بر عهده داشت.

 

یکی دیگر از آثار موفق در این جشنواره فیلم سینمایى «حمال طلا» به كارگردانی و تهیه‌كنندگى تورج اصلانى بود که در بخش مسابقه اصلی در دوازدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم کُردی لندن حضور داشت.

 

کانال تلگرام تجارت بان هنری

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه