پیگیری تفاهم نامه میان استان کردستان و استان سلیمانیه

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 543 0
هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق همراه با هیئت اقتصادی وارد کردستان شد. به گفته هوال ابوبکر پیگیری تفاهمنامه میان استان کردستان و استان سلیمانیه یکی از اهداف سفر است.

به گزارش تجارت بان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران و با اشاره به ارتباط دیرینه و قوی ایران و استان کردستان با اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه اظهار کرد که هدف از سفر استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان پیگیری تفاهم‌نامه‌های سفر قبلی بوده که به همین منظور در راس یک هیئت اقتصادی وارد استان کردستان شدند.

 

وی افزود که بازدید از پروژه راه‌آهن سنندج به تهران، پرده‌برداری از مجسمه ایثار و مقاومت و بازدید از پروژه سرمایه‌گذاری مشترک از برنامه‌های سفر دو روزه هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان است.

 

هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس اقتصادی با حضور هیئت‌هایی از هر دو کشور عنوان کرد که پیگیری تفاهم نامه میان استان کردستان و استان سلیمانیه یکی از اهداف سفر است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های اقتصادی و شغلی گامی موثر در پیشرفت اقتصادی و رفاه مردم است، ادامه داد که با توجه به شیوع کرونا در سراسر جهان، مبادلات بازرگانی در مرزهای این دو استان متوقف نشد بلکه رشد بیشتری نیز یافت و این دستاورد بزرگی برای هر دو طرف است.

 

لازم به ذکر است روز سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه و جمعی از فعالین اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در شهر بانه برگزار خواهد شد که در آن موضوعات رسمی شدن مرز سیرانبند و منطق ویژه اقتصادی بانه و همچنین منطقه آزاد اقتصادی بانه و مریوان مورد بررسی و گفت و گو قرار می‌گیرد./ ایسنا

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر فیلم بالا را مشاهده کنید.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه