اجرای دف نوازی بانوان یزدی در تلویزیون کردستان عراق

یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ 2721 0
اجرای دف نوازی بانوان یزدی در تلویزیون کردستان عراق شبکه تلویزیونی NRT4 کردستان عراق، گروه دف نوازی بانوان یزدی را برای اجرای برنامه به این شبکه دعوت کرد.

به گزارش تجارت بان، گروه «آراس» متشکل از 9 بانوی دف نواز یزدی به شبکه تلویزیونی NRT4  کردستان عراق دعوت شده و  برنامه اجرا کردند.

 

 آشنا احمدی سرپرست گروه آراس در مصاحبه با ایسنا درباره اجرای برنامه دف نوازی این گروه در تلویزیون کردستان عراق به ایسنا گفت: امسال دف نوازان ما در جشنواره  بین المللی «دف نوای رحمت» که در سنندج  برگزار شد، موفق به کسب دو مقام شدند و برای مسئولان این شبکه جالب بود که بانوان یزدی چنین اجراهایی داشتند. به همین دلیل و به مناسبت ماه مبارک ربیع الاول از ما دعوت شد تا در این شبکه ی تلویزیونی به اجرای برنامه بپردازیم.

 

به گفته احمدی، اجرای قطعه «سپهر» متشکل از اشعار فارسی و کردی با استقبال مخاطبان کردستان عراق روبرو شد و علاقه مندی دیگر شبکه های تلویزیونی کردستان عراق را برای اجرای این گروه در پی داشت ولی به دلیل کمبود وقت این امکان میسر نشد.

 

وی با ابراز خرسندی از این استقبال گفت: گروه آراس تلاش می کند فعالیت های بانوان دف نواز یزدی را بیش از پیش معرفی کند و خوشحالیم که شهر یزد در دف نوازی هم شهرت جهانی پیدا کرده است.

 

گروه آراس در جشنواره بین المللی «نوای رحمت» در سال های گذشته نیز جوایزی را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

 



 

 

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه