دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد:

بهترین راه حضور پایدار در بازار عراق، ثبت شرکت است

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ 804 0
بهترین راه حضور پایدار در بازار عراق، ثبت شرکت است برای حضور پایدار در کشور عراق، سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت های عراقی یا شرکت های خارجی دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش تجارت بان، سیدحمید حسینی بهترین راه برای حضور پایدار در کشور عراق را ثبت شرکت دانست و از آن به عنوان مطمئن‌ترین راه یاد کرد.

 

دبیر کل مشترک بازارگانی ایران  عراق در حاشیه نمایشگاه «اینوکس ۲۰۱۹» اتاق‌های مشترک «ایران و پاکستان» و «ایران و عراق»، گفت: مهم‌ترین روش برای حضور پایدار در عراق سرمایه‌گذاری مشترک است که این کار باید در قالب شرکت‌های عراقی یا شرکت‌های خارجی غیرایرانی انجام شود.

 

 به گفته حسینی عمده بازسازی‌ها در مناطق غربی عراق که سنی‌نشین هستند، متمرکز است. به نقل از این مسئول اتاق بازرگانی، حضور ایرانیان در این منطقه همیشه با محدودیت هایی همراه بوده است. از سوی دیگر برای فعالیت در این منطقه باید توجه جدی به سه گروه عشایر، احزاب سیاسی و نهادهای مذهبی داشته باشیم. 


به گزارش اتاق بازرگانی ایران، حسینی گفت: این کشور علاوه بر نیاز به بازسازی زیرساخت‌ها به نیروی انسانی خبره نیز محتاج است. 


این فعال اقتصادی، توانایی عراق را از نظر مالی خوب توصیف کرد و گفت: با این وجود، نبود نظام بانکی و بیمه‌ای کارآمد و فقدان امنیت و فضای مساعد کسب‌وکار از مشکلات موجود است.


به گفته او در ۶ ماه اول سال ۹۸ صادرات کشور به عراق وضعیت مساعدی داشته است اما بعد از مراسم اربعین که هر ساله با رشد صادرات روبه‌رو بوده است، میزان صادرات با افت همراه شد. 


براساس اظهارات این فعال اقتصادی کالاهای صادراتی به عراق از تنوع بالایی برخوردار است و از سوی دیگر پروژه‌های بزرگ خدمات فنی و مهندسی توسط شرکت‌های ایرانی در دست اجرا است؛ هرچند به‌دلیل ناامنی‌های ناشی از اقدامات داعش در عراق از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده بود.


 او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیگیری‌های مجدانه برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک، لایروبی اروند، اتصال راه آهن و گسترش ترانزیت اشاره کرد.


حسینی درباره صادرات مجدد محصولات ایرانی در عراق توضیح داد: به دلیل رعایت نشدن قوانین مربوط به ‌ترانزیت ر و چون عراق عضو «کارنه تیر» نیست، هزینه صادرات مجدد توجیه اقتصادی ندارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه