رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی:

تحریم کالاهای ترکیه در اقیلم کردستان، فرصت طلایی برای صنعت آذربایجان‌غربی

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ 605 0
تحریم کالاهای ترکیه در اقیلم کردستان، فرصت طلایی برای صنعت آذربایجان‌غربی با توجه به شرایط سیاسی منطقه بازار اقلیم کردستان عراق فرصت طلایی برای کالاهای تولیدی این استان است.

به گزارش تجارت بان، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم کالاهای ترکیه توسط اقلیم کردستان، زمان کنونی را فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ایرانی به ویژه آذربایجان غربی دانست و گفت: باید از این فرصت کارخانه داران برای حضور در این بازار براساس توان رقابتی خود اقدام کنند.

 

به گزارش ایرنا، این مقام دولتی با اشاره به بازار چهار میلیارد دلاری منطقه اقلیم کردستان، گفت: این ظرفیت در انتظار تولید و صادرات محصولات آذربایجان‌غربی است.


بابای گفت: آذربایجان‌غربی با سه کشور مرز مشترک دارد، با توجه به تفاوت نرخ ارز، ضرورت دارد تا کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی این استان ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.


رئیس سازمان صمت بر اهمیت تولید کالاهای با کیفیت و دارای قیمت رقابتی با محصولات خارجی، تاکید کرد.

 

پس از حمله ترکیه به کردستان سوریه، مردم اقلیم کردستان عراق و همچنین بخش هایی از کشور عراق، در واکنش به این حمله اقدام به تحریم کالاهای ساخت ترکیه کردند. این مسئله باعث شد تا از سویی تقاضا برای کالای ایرانی افزایش یابد و همچنین از طرف دیگر برخی از محصولات تولید کردستان عراق رونق بگیرد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه