رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه پیشنهاد داد:

تاسیس بانک مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق/ 10 سال امتیاز تجاری برای سرمایه گذاران

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ 830 0
تاسیس بانک مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق/ 10 سال امتیاز تجاری برای سرمایه گذاران به گفته پیشوا احمد محمود تاسیس این بانک مشترک از ضرورت های برقراری تجارت موثر است.

به گزارش تجارت بان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه در نشست تجاری ایران و عراق، یکی از ضرورت‌های برقراری تجارت موثر را تاسیس بانک مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق دانست.


پیشوا احمد محمود،  رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه امروز دوشنبه 11 آذرماه در نشست تجاری ایران و عراق در سخنان خود به قانون سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: برای سرمایه‌گذاران در اقلیم کردستان عراق تا ۱۰ سال امتیازات تجاری و مالی در نظر گرفته شده و واردات مواد اولیه نیز شامل تعرفه نمی‌شود.


به گزارش ایرنا وی افزود: در بند 4  این قانون، استثنایی برای تولیدکنندگانی که در اقلیم کردستان، سرمایه‌گذاری کنند، لحاظ شده است و بر همین اساس، شرکت‌هایی که در اقلیم کردستان عراق، شعبه دایر کنند، از این معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.


پیشوا احمد محمود در ادامه یادآور شد: این موضوع در تمام اقلیم کردستان عراق اجرا می‌شود و در استان حلبچه این امتیازات بیشتر خواهد بود.

 

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مرز مشترک استان حلبچه با استان‌های کرمانشاه و کردستان ایران بیان کرد: این فرصتی برای توسعه روابط به شمار می‌رود و امیدوارم برای توسعه کار بازرگانی، گام جدی برداشته شود.


رییس اتاق بازرگانی و صنایع حلبچه با اشاره به اینکه فرصت‌های اقتصادی خالی نمی‌ماند، از برگزاری نشستی  با مسئولان اتاق بازرگانی سنندج، برای ایجاد یک کمیسیون حکمیت خبر داد.


نشست تجاری ایران و عراق با محوریت مواد غذایی و فروشگاه‌های عرضه ،امروز و فردا (11 و 12 آذرماه) در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه