صادرات 128 میلیون دلار کالا در سه ماهه اول سال 1400 از گمرکات کردستان

چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ 591 0
صادرات 128 میلیون دلار کالا در سه ماهه اول سال 1400 از گمرکات کردستان صادرات میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات پلاستیکی عمده محصولات صادراتی استان تا پایان خرداد ماه سال جاری بوده است

به گزارش تجارت بان، خلیل حیدری ظهر اظهار کرد: تا پایان خرداد امسال ۳۰۴ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۱۲۸ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۹۴ دلار از گمرکات استان صادر شده است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۴ درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۵۷ درصد کاهش و از نظر ریالی ۲ درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: از این میزان صادرات ۳۰۴ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش  ۱۲۸ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۹۴ دلار صادرات استان و ۳۲۹ هزار و ۵۶۷ تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۳۲ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است.

 

مدیرکل گمرکات کردستان میزان واردات گمرکات استان در این مدت را ۹ هزار و ۳۲۶ تن به ارزش ۸۴ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۲۷۲ دلار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۷۹۳ درصد افزایش داشته است.

 

حیدری یادآور شد: در سه ماه نخست امسال گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت ۳۴۹ هزار و ۷۷۵ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار موفق به کسب رتبه دوم ترانزیتی مقصد در میان ۵۷ گمرک کشور شده است.

 

وی میزان ترانزیت خارجی مبدا خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق را در این مدت ۸۴۹ تن به ارزش یک تریلیارد و ۶۰۱ میلیارد و ۸۷۸ میلیون دلار عنوان کرد و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۳۲ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۷۲ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات کردستان گف: صادرات میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات پلاستیکی عمده محصولات صادراتی استان در این مدت بوده است./ کردپرس

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه