عراق فعالیت کارگران بنگلادشی را ممنوع کرد

سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ 818 0
عراق فعالیت کارگران بنگلادشی را ممنوع کرد دولت عراق ورود کارگران بنگلادشی و دعوت از آنها به کار در این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش تجارت بان، رائد جبار باهز، مدیر کار و امور صنعتی وزارت کار عراق، به خبرگزاری رسمی عراق گفته که این تصمیم در حالی است که 400 هزار کارگر خارجی به صورت غیر قانونی در بغداد و دیگر استان های عراق مشغول به فعالیت هستند.


باهز گفت: این تصمیم آثار زیادی بر بازار دارد چون بخش زیادی از کارگران خارجی در عراق به صورت غیر قانونی حضور دارند؛ حتی شرکت های نفتی که در عراق مشغول به فعالیت هستند کارگران خارجی را که وارد عراق می کنند، هیچ تجربه ای نداشته و این نیروها بر افراد عراقی که دارای تجربه و مدرک تحصیلی هستند برتری دارند، به همین دلیل تعداد بیکاران عراقی افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش مدتی قبل عادل رکابی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق عنوان کرده بود که آمار واقعی از کارگران خارجی در عراق وجود ندارد، اما تخمین زده می شود تعداد آنها 500 تا 600 هزار نفر باشد و بیشتر آنها از راه غیرقانونی به این کشور آمده اند.


به گفته این مقام وزارت، تنها در پالایشگاه نفت کربلا 18 هزار کارگر بنگلادشی مشغول به فعالیت هستند در حالی که فقط 2 هزار کارگر عراقی در آنجا اشتغال دارند./روداو 
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه