نگاهی به برخی رویدادهای نمایشگاه سلیمانیه (DBX)

جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ 565 0
نگاهی به برخی رویدادهای نمایشگاه سلیمانیه (DBX) چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سليمانيه (DBX) که از روز سوم شهریور ماه آغاز به کار کرده تا کنون با برپایی نشست های  تجاری و بازدید مسئولان همراه بوده است.

به گزارش تجارت بان، برخی از رویدادها و اطلاعات درباره این نمایشگاه را به صورت خلاصه در زیر مرور کنید.

 

چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سليمانيه (DBX)، 3 شهریور 1400، با حضور استاندار و سرکنسولگری ایران در سلیمانیه کار خود را آغاز کرد.


در این نمایشگاه 160 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.


همچنین پاویون جمهوری اسلامی ایران با مشارکت بیش از ۳۰ شرکت از جمله ۱۴ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های صنعت، مواد غذایی، کشاورزی، لباس، کیف ‌و کفش ‌و ... بر پا شده است.

 


در روز دوم نمایشگاه، «سلام عبدالله» مدیرکل اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه، به منظور اطلاع از چگونگی برگزاری از نمایشگاه DBX  بازدید کرد.

 

نشست مشترک شرکت های ایرانی و بازرگانان اقلیم کردستان

 

 

اما برگزاری نشست مشترک تجاری میان شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه با تجار و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان، یکی از اتفاقات ویژه روز سوم برگزاری نمایشگاه بود.


در این نشست مهدی شوشتری (سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه)، احمد علی احمد (معاون استاندار سلیمانیه)، شیخ مصطفی عبدالرحمن (رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان)، معاونین اتاق بازرگانی حلبچه، اتحادیه پیمانکاران سلیمانیه، مدیران و نمایندگان شرکت‌های ایرانی مشارکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه و تعدادی از فعالان اقتصادی و بازرگانان اقلیم کردستان عراق در محل هتل رامادای حضور داشتند.


به گزارش کانال سرکنسولگری ایران در سلیمانیه، در این برنامه، تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان در قالب نشست های B2B در خصوص زمینه‌های همکاری مذاکره و‌تبادل نظر کردند.

 


 در ‌پایان این نشست نیز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، معاون استاندار سلیمانیه ورئيس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، ضمن مهم توصیف کردن برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تجاری مشترک، بر ضرورت تقویت ارتباطات فیمابین تجار و بازرگانان دو طرف با هدف تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان بویژه حوزه سلیمانیه تاکید کردند.

 

بر اساس این گزارش سالیانه 200 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می کنند.

 

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه