امضای توافقنامه ساخت پالایشگاه در عراق توسط شرکت های سوئدی و ترکیه ای

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ 524 0
امضای توافقنامه ساخت پالایشگاه در عراق توسط شرکت های سوئدی و ترکیه ای وزارت نفت عراق اعلام کرد که با دو شرکت سوئدی و ترکیه ای قرارداد ساخت پالایشگاه نفت در استان نینوا امضا کرده است.

به گزارش تجارت بان، وزارت نفت عراق با دو شرکت سوئدی و ترکیه ای برای ساخت پالایشگاه نفت به ظرفیت پالایش ۷۰ هزار بشکه در منطقه "قیاره" واقع  در استان نینوا قرارداد امضا کرد.

 

این پروژه در نوع خود برای نخستین بار در قیاره اجرا می شود؛ منطقه ای  که در طول جنگ سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ علیه داعش در معرض ویرانی گسترده قرار گرفت و بسیاری از تأسیسات آن به ویژه یکی از میدان های مهم نفتی در شمال عراق تخریب شد./کردپرس

 

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که شرکت پالایشگاه‌های شمال عراق به نمایندگی از این وزارت، قرارداد سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه ساخت این پالایشگاه به ظرفیت  روزانه ۷۰ هزار بشکه در این میدان نفتی را با شرکت "سِب" (SEAB) سوئد و شرکت "لیماک" (Limak) ترکیه امضا کرد.

 

"قاسم عبدالرحمن"، مدیر کل شرکت پالایشگاه‌های شمال عراق گفت که این قرارداد نقشه راهی برای اجرای پروژه‌های استخراج و پالایش نفت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و در حد استانداردهای اروپا است.

 

وی اظهار داشت: این پروژه نشان دهنده جهش کیفی و تحول مهم در بخش پالایشگاهی عراق است که دراجرای آن از فناوری‌های انرژی پاک با کمترین اثرهای منفی تخریب محیط زیست استفاده می‌شود.

 

"حمید یونس" معاون امور پالایش وزارت نفت عراق نیز در آیین امضای قرارداد گفت که این وزارتخانه مشتاق است بخش پالایش را از طریق برنامه های توسعه پالایشگاه های دولتی با افزودن واحدهای پیشرفته برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات نفتی توسعه دهد.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه