صادرات از مرز مهران؛ روزانه 4 میلیون دلار

جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ 532 0
صادرات از مرز مهران؛ روزانه 4 میلیون دلار بنا به اعلام مدیرکل گمرکات استان ایلام، روزانه 3 تا 4 میلیون دلار صادرات در مرز بین المللی مهران صورت می گیرد.

به گزارش تجارت بان، روح اله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه این حرکت جهادی در راستای سیاست های کلی نظام در حمایت از تولید و صادرات است،افزود:صادرات شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال 466 میلیون دلار به وزن 914 هزار تن که نسبت به سال گذشته با توجه به تعطیلات گمرک عراق در سال گذشته به علت کرونا و شرایط بهتر تولید 155  درصد از لحاظ ارزش و 178 درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور ما به نحوی است که استراحت و خواب خوراک را باید از خود بگیریم تا بتوانیم از تولید و صادرات حمایت و درآمدهای ارزی را افزایش دهیم،اظهار داشت:با شرایط استثنایی که بر ایلام حاکم شده است می طلبد در جهت افزایش سهم خود از صادرات تلاش ها چند برابر شود تا خروجی آن برای استان در زمینه های مختلف مثبت شود.

 

مدیرکل گمرکات استان ایلام  تصریح کرد: می بایست دو بازارچه چیلات و چنگوله که مصوبه هیات دولت را دارد با رایزنی چه از طریق دیپلماسی وزارت امور خارجه و چه مقامات استانی و دیپلماسی پارلمانی ، فعال کنیم تا این استان بتواند در زمینه های مختلف قله های ترقی را طی کند.

 

نمایی از بازرچه مرزی چیلات

 

غلامی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مهران یکی از استثنایی ترین فرصت های استان ایلام است که با توجه به مزیت هایی که مرز مهران دارد در صورت تکمیل زیرساختها  و مهیا کردن شرایط جهت حضور سرمایه گذاران، می توان هم در بخش تولید و صادرات و هم در بخش اشتغال بسیاری از مشکلات کنونی را حل نمود./موج

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه