صادرات 146 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ 395 0
صادرات 146 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق در 6 ماهه اول سال جاری ۱۴۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۴۷ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان،روح‌الله غلامی گفت: یک هزار و ۶۶۱ دستگاه کامیون ترانزیتی به مرز مهران طی سال جاری ورود داشته، در این مدت ترانزیت کالا ۲۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری ۴۶۶ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق با وزن ۹۱۴ هزار تن صادر شده است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: همچنین در این مدت(ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه) ۱۴۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۴۷ میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی افزود: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

 

غلامی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است./فارس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه