ساخت راه ارتباطی میان استان های حلبچه و کرمانشاه

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ 547 1
ساخت راه ارتباطی میان استان های حلبچه و کرمانشاه رئیس شاخه سلیمانیه اتحادیه سرمایه گذران اقلیم کردستان از ساخت پل ارتباطی و راه های مواصلاتی بازارچه مرزی سازان در اقلیم کردستان با استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تجارت بان، یاسین محمود رشید در این باره توضیح داد: سفر دکتر صفری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان، بسیار اهمیت داشت و ایران می خواهد میزان تبادلات بازرگانی با کردستان عراق را به دو برابر سال گذشته افزایش دهد.


بر اساس آمارها میزان تبادلات تجاری میان ایران و اقلیم کردستان در سال گذشته 6 ملیارد دلار بوده است.


محمود رشید گفت: در نشست های برگزار شده میان دکتر صفری با مسئولان اقلیم کردستان و شهر سلیمانیه، مشکلات بازرگانی میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد تا گذرگاه سازان حلبچه گشوده شود که این موضوع آثار مهمی برای منطقه دارد.


رئیس شاخه سلیمانیه اتحادیه سرمایه گذران اقلیم کردستان ادامه داد: در هفته آینده اسناد مناقصه ساخت پل ارتباطی میان استان کرمانشاه و استان حلبچه گشوده می شود و در آینده نزدیک کار اجرایی آن برای ساخت به پیمانکار واگذار می شود.


این مقام مسئول درباره این مناقصه و ساخت راه های مواصلاتی توضیح داد: این مناقصه شامل چند جاده و اتوبان می شود که این موجب افزایش بیشتر فعالیت های تجاری میان استان کرمانشاه و حلبچه می شود و در نهایت ارتقای سطح تبادلات تجاری طرفین را به دنبال خواهد داشت.


به گفته وی بخشی از این پروژه بر عهده اقلیم کردستان است و بخش دیگری نیز توسط جمهوری اسلامی ایران اجرایی می شود./خلک

 

نمایی از شهر حلبچه

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
شاهرخ دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰
سلام و تشکر .ولی توضیحات کافی نبود.سپاس ارسال پاسخ