عراق از طریق راه آهن، فاو را به ترکیه متصل می کند

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ 649 0
عراق از طریق راه آهن، فاو را به ترکیه متصل می کند دولت عراق قصد دارد برای اتصال بندر مهم و بزرگ فاو در جنوب کشور به ترکیه، از طریق خط راه آهن، با شرکت های خارجی قرارداد امضا کند.

به گزارش تجارت بان، روزنامه رسمی «الصباح» روز چهارشنبه در این باره خبر داده که عراق به زودی قراردادی را برای تهیه ساخت خط راه آهن فاو - ترکیه منعقد خواهد کرد.

 

الصباح نوشته که شرکت راه آهن عراق به زودی قراردادی را برای تهیه مطالعات طرح های ارتباط ریلی فاو - ترکیه و همچنین قرارداد با یک شرکت خارجی برای اتصال شبکه داخلی راه آهن با کشورهای همسایه منعقد خواهد کرد.

 

شرکت راه آهن عراق تاکنون پروژه‌های متعددی را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری از جمله پروژه اتصال استان‌های کربلا و نجف را برای اجرا معرفی کرده است.

 

«طالب جواد کاظم الحسینی»، مدیرکل راه آهن سراسری عراق به الصباح گفت که این شرکت برنامه هایی را آماده کرده است که شامل اجرای پروژه راه آهن فاو-ترکیه می شود و به زودی قرارداد ساخت آن امضا خواهد شد.

 

وی افزود: پروژه اتصال بندر بزرگ فاو- ترکیه پس از اتمام مطالعات، اجرای آن به طول ۱۲۲۰ کیلومتر و به عنوان فرصت سرمایه گذاری اعلام خواهد شد، این طرح به عنوان بخشی از پروژه جاده ابریشم قرار است طی سال آینده (۲۰۲۲) اجرایی شود.

 

الحسینی توضیح داد که شرکت راه آهن در حال آماده شدن برای امضای قرارداد دیگری با یک شرکت معتبر خارجی برای اتصال شبکه داخلی با کشورهای همسایه از جمله (بغداد - ترکیه) و راه اندازی قطار برقی است.

 

وی افزود که طرح‌های دیگری نیز به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به پروژه اتصال ریلی استان‌های کربلا به نجف به طول ۷۰ کیلومتر اشاره کرد که شرکت‌های داخلی و خارجی پیشنهادهای خود را ارائه کرده اند و اکنون در حال بررسی است.

 

مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت که طرح مونوریل بغداد یکی دیگر از پروژه های این حوزه است که  با پایان طراحی های آن، به زودی وارد مرحله اجرا خواهد شد./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه