عراق چه واکسن‌هایی را قبول دارد؟

دوشنبه ۲۰ دى ۱۴۰۰ 477 0
عراق چه واکسن‌هایی را قبول دارد؟ با شروع پاندمی کرونا کشورهای مختلف محدودیت‌هایی برای ورود مسافران و توریست‌ها اعمال کردند که کشور عراق هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش تجارت بان، بر اساس اطلاعاتی که در سایت وزارت امور خارجه ایران با عنوان:« توصیه‌های مسافرتی برای سفر به عراق» منتشر شده، آمده است:«همه مسافران بین‌المللی ورودی/خروجی باید دارای گواهی باشند که نشان دهد تست کووید-۱۹ آنها منفی بوده است.»

 

همچنین در این راهنمای مسافرتی با اشاره به اینکه برنامه ملی واکسیناسیون عراق از سال ۲۰۲۱ شروع شده و این کشور از واکسن‌های آسترازنکا (ASTRAZENECA)، فایزر(PFIZER) و سینوفارم(SINOPHARM) استفاده می‌کند درباره شرایط و الزامات ورود به کشور عراق برای اتباع ایرانی با توجه به شرایط کرونا نوشته شده است:«بر اساس مصوبه مورخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰، کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق، مکانیسم‌های ورودی گروه‌های گردشگری از کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای خارج از این حوزه را به تصویب رسید. این مصوبه به شرح ذیل است: استانداردها و شرایط بهداشتی با توجه به همه گیر شدن کرونا برای حمایت از گردشگری مذهبی: مسافرانی که قصد عزیمت به عراق دارند به منظور اخذ روادید، موظف به ارائه گواهی سلامت درمانی هستند که نشان دهد که به هیچ گونه بیماری های مسری و همه‌گیری‌ها مبتلا نیستند.»

 

بر  اساس این گزارش آزمایش مولکولی کرونا یا همان (PCR) هم در صورت لزوم از شما برای ورود به عراق خواسته خواهد شد که در صورت ابتلا به بیماری، بیمار در عراق قرنطینه می‌شود.  

 

همچنین همراه داشتن برگه آزمایش منفی مولکولی کرونا(PCR) برای هر مسافر که وارد فرودگاه‌های بین المللی بغداد و نجف می‌شود، الزامی است.

 

نکته مهم در سفر به عراق این است که بعد از شیوع کرونا این کشور محدودیت‌هایی برای مدت زمان اقامت اعمال کرده و اعلام کرده است که دور زمانی اقامت مسافرین و زوار، نمی بایست بیش از هفت (۷) روز از تاریخ ورود آنها باشد.

 

ضمن اینکه اگر در کشور مبدا کرونا اوج گرفته باشد عراق می تواند ورود مسافران یا زائران به این کشور را متوقف کند.

 

بر اساس این گزارش طبق مصوبه دولت عراق در مورخ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ کمیته عالی سلامت و ایمنی ملی عراق، از ماسک برای شهروندان در مکان‌های عمومی، داخل تاکسی و اتوبوس ضروری است و در صورت عدم رعایت افراد متخلف با جریمه ۲۵ هزار دینار مواجه خواهند شد.

 

واکسن‌های تزریق‌شده در ایران مورد تأیید عراق است


تابستان امسال هم علیرضا رئیسی سخنگوی سابق ستاد ملی مقابله با کرونا به خبرگزاری فارس گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه شده از سوی کشور عراق همه واکسن‌های تزریق شده در ایران مورد تایید کشور عراق است و تفاوتی بین افرادی که واکسن برکت، سینوفارم، آسترازنکا و ... ترزیق کرده‌اند وجود ندارد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه