پایان زمان محدودیت سفر اتباع خارجی به ایران

یکشنبه ۱۹ دى ۱۴۰۰ 564 0
پایان زمان محدودیت سفر اتباع خارجی به ایران در حالی زمان دو هفته ای از محدودیت های سفر شهروندان خارجی به ایران، به پایان رسیده، که تا کنون هیچ تصمیم و یا بخشنامه جدیدی در این باره اعلام نشده است.

به گزارش تجارت بان، ماه کذشته میلادی وزارت بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونای اُمیکرون، صدور ویزای گردشگری به مدت 2 هفته متوقف شد.


بر اساس همین دستورالعمل و همچنین بر اساس اطلاعیه های صادر شده از سوی کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان، صدور ویزا هم برای شهروندان کردستان عراق به غیر از گروه های مجاز به مدت 2 هفته متوقف شد.


بر اساس این گزارش افرادی هم که اجازه سفر به ایران را در این مدت داشتند باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و 15 روز هم از تزریق دوز دوم سپری شده باشد.


«سیروان حسین» سخنگوی گذرگاه حاج عمران در این باره به شبکه خبری روداو گفت: با وجود این که زمان محدودیت تردد شهروندان کردستان عراق به ایران به پایان رسیده است اما تا کنون هیچ تصمیمی به صورت رسمی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ما اطلاع داده نشده است.


سخنگوی گذرگاه حاج عمران درباره سفر شهروندان ایران به اقلیم کردستان گفت: تنها شرط اقلیم کردستان برای سفر، انجام تست کرونا است و هیچ شرط دیگری برای سفر شهروندان ایران به کردستان عراق وجود ندارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه