تبادل گردشگر میان تهران، کراچی و اربیل

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ 499 0
تبادل گردشگر میان تهران، کراچی و اربیل تورگردانان ایران، پاکستان و اقلیم کردستان عراق در تهران جمع شدند تا درباره تبادل بیشتر گردشگر مذاکره و رایزنی کنند.

به گزارش تجارت بان، ایران که پس از رکود طولانی‌مدت گردشگری در دوران کرونا، سراغ کشورهای همسایه رفته است، نشست دوجانبه‌ای را با حضور نمایندگان آژانس‌های گردشگری پاکستان و اقلیم کردستان عراق برگزار کرد تا حضور گردشگران کشورهای همسایه را در کشور بیشتر تقویت کند.

 

علی‌اکبر غخوار ـ عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ با اشاره به ظرفیت‌های کشور در زمینه اسکی کوهستان، کویرنوردی، کیفیت بالای گردشگری سلامت و پزشکی و همچنین زیارت، گفت: چرا نباید ایران را برای سفر انتخاب کرد، وقتی مقصد ارزانی است و راهنماهای گردشگری آن به بیشتر زبان‌ها تسلط دارند و مردم بسیار مهمان‌نواز هستند.

 

او به هزینه پایین گردشگری سلامت در ایران در مقایسه با هند، سنگاپور و دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: ویزای ایران خیلی سریع و آسان صادر می‌شود و در فرودگاه‌های بین‌المللی و دیگر مبادی ورودی به کشور نیز قابل دریافت است.

 

پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران ـ هم به ظرفیت‌های گردشگری تهران اشاره کرد و درباره این‌که بزرگترین فرودگاه بین‌المللی ایران در تهران واقع شده و برای همین این شهر مقصد اول تمام مسافران ورودی به شمار می‌آید، سخن گفت.

 

او همچنین زیارتگاه‌های تهران را که می‌تواند مقصد گردشگران پاکستان و اقلیم کردستان عراق باشد، معرفی کرد و از بیمارستان‌ها، هتل‌های چهار و پنج‌ستاره و مراکز تفریحی و نزدیکترین پیست اسکی به منطقه شهری و مراکز خرید گفت و تورگردانان پاکستان و عراق را به پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از نهم تا دوازدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود دعوت کرد تا ایران کوچک را در فرصت کوتاهی از این طریق ببینند.

 

نماینده آژانس‌های پاکستانی نیز از هزینه ارزان سفر به ایران ابراز تعجب کرد و گفت: وقتی به کنسولگری ایران برای دریافت ویزا  مراجعه کردم، با خودم فکر کردم، چرا قبلا به ایران نیامده‌ام،  این بار هم قصدم سفر زیارتی بود اما متوجه شدم جذابیت‌های بیشتری برای دیدن در ایران وجود دارد. البته هتل‌ها هم خیلی ارزان هستند. با این حال، امیدواریم تحریم‌های ایران برداشته شود تا با واقعی‌شدن قیمت‌ها، ایران مقصد گرانی شود.

 

نماینده شرکت‌های گردشگری اقلیم کردستان عراق نیز بیان کرد: امیدواریم رکودی که کرونا به گردشگری تحمیل کرده است با برگزاری نمایشگاه تهران و مذاکرات این‌چنینی، کمی جبران شود و از این فرصت برای تعامل بیشتر با کشورها استفاده کنیم.

 

معاون گردشگری پیش‌تر، از حضور هیأت‌های گردشگری کشورهای پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، عمان، عراق و افغانستان در نمایشگاه گردشگری تهران خبر داده بود.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه