ساماندهی مرز باشماق با جدیت دنبال می‌شود

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ 282 0
ساماندهی مرز باشماق با جدیت دنبال می‌شود استاندار کردستان گفت: ساماندهی مرز رسمی باشماق به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش تجارت بان،اسماعیل زارعی کوشا در پایان سفر یک روزه‌ به شهرستان مریوان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: امروز در این سفر دو پروژه آموزشی و درمانی و یک پروژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

 

استاندار کردستان افزود: در جریان این سفر از مرز بین‌المللی باشماق هم بصورت سرزده بازدید کردیم چرا که این مرز از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان کردستان است و ساماندهی آن جزو اولویت‌های توسعه‌ای کردستان به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال ساماندهی مرز باشماق هستیم چرا که از نظر میزان ترانزیت یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور به شمار می رود و باید این مرز را به جایگاهی برسانیم که در شان جمهوری اسلامی ایران و استان کردستان باشد.

 

زارعی کوشا عنوان کرد: در سفر آینده به شهرستان مریوان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله گردشگری ورود خواهیم کرد چرا که مریوان ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

 

استاندار کردستان یادآور شد: منطقه آزاد بانه و مریوان نیز که در دست اقدام است و با تصویب اساسنامه آن در دولت، دفتر آن را در مریوان افتتاح خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم این منطقه جزو بهترین مناطق آزاد کشور شود.

 

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای نسبت به میانگین کشور عقب است، ادامه داد: برنامه کلی مدیریت اجرایی استان این است که کردستان را در شاخص‌های توسعه‌ای به میانگین کشور برسانیم.

 

زارعی‌کوشا ادامه داد: مریوان ظرفیت‌های خوبی از جمله مرز، دریاچه زریوار و منطقه آزاد را دارد و در آینده بسیار نزدیک تحول خوبی را در این شهرستان رقم خواهد زد.

 

وی در پایان سخنان خود موضوع ارزیابی مدیران و تغییر و تحول مدیریتی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما در انتخاب مدیران اصالت را بر توانمندی و شایستگی قرار داده‌ایم و باتوجه به شناخت و اشراف نیروهای استان، نقطه تمرکز ما استفاده از نیروهای بومی است./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه