امضای یادداشت تفاهمنامه میان اتاق‌های بازرگانی همدان و سلیمانیه

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ 437 0
امضای یادداشت تفاهمنامه میان اتاق‌های بازرگانی همدان و سلیمانیه یک هیئت از اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی استان همدان به منظور رایزنی های تجاری به اقلیم کردستان عراق سفر کردند . در این سفر دیدارهایی با مدیران این استان و همچنین فعالان تجاری و اتاق بازرگانی سلیمانیه انجام شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در پایان سفر ۳ روزه هیات اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی استان همدان به سلیمانیه، روز پنجشنبه ۵ اسفند ماه، تفاهمنامه همکاری میان اتاقهای بازرگانی همدان و سلیمانیه با حضور مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در محل اتاق بازرگانی سلیمانیه به امضا رسید.

 

زبردست و سیروان احمد، روسای اتاق‌های بازرگانی همدان و سلیمانیه بعد از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک ابراز امیدواری نمودند با امضای این تفاهمنامه و پیگیری اجرایی شدن مفاد آن، زمینه‌های بسط و گسترش همکاری‌های دو طرف به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری بیش از پیش فراهم شود. 


یادداشت‌تفاهم همکاری امضا شده بین اتاق‌های بازرگانی همدان و سلیمانیه، شامل ۱۲ بند همکاری در ابعاد مختلف تجاری، کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

 

ملاقات  با استاندار سلیمانیه

 

 

این هیئت  در ادامه برنامه‌های خود، روز پنجشنبه ۵ اسفند ماه در محل استانداری سلیمانیه، با دکتر هوال ابوبکر استاندار این استان  دیدار کردند.

 
در این ملاقات که با حضور مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و یاسین فرج معاون اول اتاق بازرگانی سلیمانیه برگزار شد، زبردست ضمن تشریح توانمندی‌های مختلف موجود در استان همدان، آمادگی خود و اتاق بازرگانی همدان را برای کمک به رشد و توسعه سلیمانیه و گسترش همکاری‌ها در ابعاد مختلف اعلام نمود. 


 هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه نیز  ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی، به اشتراکات فراوان موجود میان مردم ایران و اقلیم کردستان و همچنین ارتباط خوب اقتصادی و تجاری اقلیم کردستان و استان سلیمانیه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوران کرونا اشاره و حمایت خود را از گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی اعلام کرد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه