عراق دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ 654 0
عراق دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی رئیس کل گمرک ایران در خصوص مقاصد اصلی صادراتی کالاهای ایرانی گفت: چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان، پنج کشور عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران در سال 1400 بودند.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا، «علیرضا مقدسی»، رئیس کل گمرک ایران، عراق را یکی از پنج کشور عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران در سال 1400 شمسی عنوان کرد.

 

به گزارش ایرنا، رئیس کل گمرک ایران گفت: تجارت خارجی غیرنفتی ایران در سال 1400 با تبادل 162میلیون تن کالا با کشورهای جهان، رکورد صد میلیارد دلاری را به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشته است.

 

وی در خصوص صادرات کشور در سال 1400، اظهار داشت: 122 میلیون تن کالای ایرانی به ارزش 48 میلیارد دلار به اقصی نقاط جهان صادر شد که این میزان 14 میلیارد دلار بیشتر از سال قبل بود و رشد 41 درصدی را نشان می دهد.

 

معاون وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران افزود: در سالی که گذشت بیش از 40 میلیون تن کالا، به ارزش 52 میلیارد دلار نیز وارد کشور شد که عمدتا کالای اساسی، مواد خام و ماشین آلات تولید بودند، میزان کالاهای وارداتی در سال 1400 در مقایسه با سال 99 رشد 21 درصدی در وزن و 36 درصدی در ارزش را به همراه داشت.

 

رئیس کل گمرک ایران در خصوص پنج شریک اول فروش کالا به ایران در سال 1400، گفت: کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و روسیه،‌ پنج کشور عمده طرف معامله واردات کالا به کشور در سال 1400 بودند.

 

وی در خصوص مقاصد اصلی صادراتی کالاهای ایرانی افزود: کشورهای چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان، پنج کشور عمده مقصد کالاهای صادراتی ایران در سال 1400 بودند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه