کوناماسی هر ساله میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی است

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ 600 0
کوناماسی هر ساله میزبان ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی است روستای کوناماسی در اقلیم کردستان به یک جاذبه گردشگری معروف برای گردشگران محلی و خارجی تبدیل شده و هر ساله میزبان ده‌ها هزار گردشگر به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است.

به گزارش تجارت بان، روستای کوناماسی در منطقه شارباژیر اقلیم کردستان از طبیعتی جذاب، چشمه‌های آب گوارا و رودخانه‌های روان با انواع ماهی‌ها، مناظر سرسبز، و کوه‌های زیبا برخوردار است.

 

آب خنک و گوارای چشمه‌های این روستا از کوهستان آسوس سرچشمه می‌گیرد. قله‌های سر به فلک کشیده کوهستان آسوس را برف پوشانده که آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها را تامین می‌كند.

روستای کوناماسی در ۵۶ کیلومتری شهر سلیمانیه واقع شده و تنها ١٢ خانوار در آن زندگی می‌کنند. با این حال به یک جاذبه گردشگری معروف برای گردشگران محلی و خارجی تبدیل شده است.

 

ساکنان روستا ضمن پرورش ماهی، از راه تامین تفریحگاه‌ها و محل اقامت برای گردشگران امرار معاش می کنند و این شغل شماری از آنها را از کشاورزی به ارائه خدمات گردشگری تغییر داده است.

 

کوناماسی هر ساله میزبان ده‌ها هزار گردشگر به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است.

 

آزاد عزیز، یکی از گردشگران به گزارشگر کردستان٢٤ گفت:" یک روز زندگی در کوناماسی برابر است با ده سال زندگی در شهر". او شهروند سلیمانیه است و می‌گوید بیشتر اوقات برای تفریح به کوناماسی می‌رود و از سر و صدا و دود و غبار شهر دور می‌شود و در طبیعت کوناماسی به آرامش می‌رسد./کردستان 24

 

در دهه ۱۹۸۰ در روستای کوناماسی ٥٠ خانوار زندگی می‌کردند، اما رژیم بعث عراق این روستا را کاملا تخریب کرد. پس از قیام سال ١٩٩١ مردم کوردستان، کوناماسی نیز مانند بسیاری از روستاهای دیگر کوردستان که از سوی رژیم بعث تخریب شدند، بازسازی و آباد شد.

 

گردشگران در کوناماسی علاوه بر اینکه ماهی‌ برشته سرو می‌کنند از محصولات درختان گردو و توت سیاه نیز بهره‌مند می‌‌شوند.

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه