اقدام خلاف قانون گمرکها در اخذ عوارض صادراتی

یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ 395 0
اقدام خلاف قانون گمرکها در اخذ عوارض صادراتی بر اساس اعلام مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ به مدیرکل دفتر صادرات و واردات، برخلاف مصوبه قانونی در حالیکه مدت مصوبه ستاد تنظیم بازار در رابطه با عوارض صادراتی پلکانی تا ابتدای خرداد ماه امسال بوده است، اما گمرکات هنوز نسبت به اخذ عوارض اقدام می‌کنند که فاقد وجاهت قانونی است.

 

به گزارش تجارت بان به نقل از دنیای معدن، سیف‌الله امیری- دیروز (شنبه ۷ خردادماه) در نامه‌ای خطاب به سعید عباسپور (مدیرکل دفتر صادرات و واردات)، تاکید کرده است که مصوبه ستاد تنظیم بازار دولت در دریافت عوارض صادراتی پلکانی تا پایان اردیبهشت ماه بوده و تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر تمدید آن ابلاغ نشده است؛ لذا هرگونه اقدام گمرک در خصوص اخذ عوارض صادراتی بعد از یکم خرداد ماه فاقد سند قانونی است.

 

وی در نامه خود آورده است:

 

"پیرو نامه شماره ۶۰/۲۶۹۷۶ تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ این معاونت، موضوع ابلاغی ستاد تنظیم بازار به اطلاع می‌رساند، با توجه به اینکه در بند ۸ مصوبه شماره ۳۸۷۲۹/م ص تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ جلسه بیست و دوم ستاد تنظیم بازار، مهلت مصوبه مذکور تا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ تعیین شده و تاکنون تمدید نشده است. برای دوره بعدی نیاز به تمدید مصوبه از سوی ستاد تنظیم بازار وجود دارد.

 

علیرغم صراحت در متن مصوبه مبنی بر اینکه مصوبه مذکور تا ابتدای خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است اما گمرکات هنوز نسبت به اخذ عوارض اقدام می‌کنند که خلاف مصوبه است؛ لذا خواهشمند است تا تمدید مجدد آن اقدام لازم برابر مقررات گمرک جمهوری اسلامی به عمل آید. "

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه