صادرات روزانه 3130 تن محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 376 0
صادرات روزانه 3130 تن محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به طور میانگین روزانه حدود 3 هزار و ۱۳۰ تن محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان، پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ۵۶ میلیون دلار محصولات کشاورزی از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: بیش از ۶۵ درصد صادرات کل گمرکات استان را محصولات کشاورزی تشکیل داده است.

 

وی با اشاره به اینکه براساس آمار گمرکات استان طی ۲ ماهه سال جاری ارزش کل صادرات انجام شده از مرزهای استان ۸۶ میلیون دلار بوده است، عنوان کرد: از این میزان ۵۶ میلیون دلار آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است به عبارتی بیش از ۶۵ درصد کل صادرات استان را محصولات کشاورزی تشکیل داده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه حدود 3 هزار و ۱۳۰ تن محصولات کشاورزی از طریق گمرکات استان به کشور عراق صادر شده است، افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ تن از محصولات کشاورزی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان و ۵۳۰ تن از طریق مرز سیرانبند بانه صادر شده است.

 

اسکندری ادامه داد: میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرک باشماق مریوان طی این مدت از نظر ارزش وزنی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶ درصد و از لحاظ دلاری هم ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه محصولات شیلاتی و دامی به نسبت ارزش وزنی صادرات، بیشترین ارزآوری را داشته‌اند، یادآور شد: ظرفیت‌های تولیدی محصولات بخش کشاورزی استان و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به این بخش مهم اقتصادی، نشان دهنده قابلیت های متنوع این بخش برای ارزآوری بیشتر است./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه