توافق اربیل و آنکارا بر سر گشایش پایانه‌مرزی و بازارچه‌های جدید

شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ 314 0
توافق اربیل و آنکارا بر سر گشایش پایانه‌مرزی و بازارچه‌های جدید ازاین پس در راستای حل مشکلات گردشگران و بازرگانان و ارائه تسهیلات بیشتر، کمیته مشترک ترکیه و اقلیم کردستان به شیوه دائمی در پایانه‌های مرزی حضور خواهند داشت.

به گزارش تجارت بان، امید صباح رئیس دیوان هیئت دولت اقلیم کردستان گفت که با دولت ترکیه در مورد ارتقاء سطح مبادلات بازرگانی و حل مشکلات شرکت‌های ترکیه و اقلیم کردستان به توافق رسیده‌اند.

 

امید صباح که اکنون به ریاست هیئت بلند پایه دولت اقلیم کردستان در آنکارا می‌باشد، اظهار داشت: پس از چندین دیدار و در آخرین نشست با هیئت بلند پایه پنج وزارت ترکیه، در مورد احداث خط راه آهن، ایجاد بازارچه مرزی، پایانه‌مرزی اظهار نظر کردیم.

 

بنا به گفته امید صباح، ازاین پس در راستای حل مشکلات گردشگران و بازرگانان و ارائه تسهیلات بیشتر، کمیته مشترک ترکیه و اقلیم کردستان به شیوه دائمی در پایانه‌های مرزی حضور خواهند داشت.

 

همچنین طرق ترکیه تاکید کرده با در نظر گرفتن پیشنهادات، مشکلات بازرگانان اقلیم کردستان را رفع خواهند کرد و در اواخر تابستان جاری کنفرانس بازرگانی میان اقلیم کردستان و ترکیه در شهر اربیل برگزار خواهد شد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه