کارگروه اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایلام و دیاله عراق ایجاد می شود

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ 570 0
کارگروه اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایلام و دیاله عراق ایجاد می شود رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت که کارگروه اقتصادی بین اتاق های بازرگانی این استان و دیاله عراق ایجاد می شود.

به گزارش تجارت بان، شعبان فروتن عصر دوشنبه در دیدار با هیات اقتصادی و تجاری اتاق بازرگانی دیاله عراق بیان کرد: مهم ترین رویکرد کارگروه اقتصادی بین اتاق بازرگانی ایلام و دیاله عراق گسترش همکاری اقتصادی و تجاری، تلاش برای جلب سرمایه گذاری مشترک و توسعه فعالیت های مشترک تولیدی و اقتصادی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: نقش فعالان اقتصادی دو طرف به ویژه اتاق های بازرگانی برای گسترش همکاری بین ایران و عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایلام از هرگونه گسترش همکاری با طرف عراقی استقبال می کند گفت: با توجه به اینکه مقدمات ایجاد بازارچه هلاله شمالی در مقابل استان دیاله فراهم شده، انتظار ما این است که فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی دیاله نیز پای کار بیایند.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: ایجاد رسمی این بازارچه جدید فرصت مطلوبی را برای گسترش روابط بین استان ایلام و دیاله عراق فراهم می کند.


فروتن خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایلام در اولین اقدام نسبت به ایجاد نمایندگی در محل بازارچه هلاله شمالی اقدام کرده است و انتظار ما این است اتاق بازرگانی دیاله نیز پای کار بیاید و نسبت به ایجاد نمایندگی در هلاله شمالی اقدام کند.

 

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی ایلام آمادگی دارند تا نسبت به تامین بازار استان دیاله در بخش های مختلف انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، مصنوعات پلاستیکی و خدمات فنی مهندسی اقدام کنند.

 

فروتن، تلاش برای حذف ویزای تجاری برای سهولت در تردد تجار ایرانی به عراق را خواستار شد و گفت: انتظار این است که اتاق بازرگانی دیاله از طریق مقامات دولت مرکزی عراق در این زمینه تلاش کند.

 

رئیس اتاق بازرگانی دیاله عراق نیز در این نشست گفت: توسعه روابط بین اتاق بازرگانی دیاله و استان ایلام جزو رویکردهای اساسی فعالان بخش خصوصی است.

 

محمدسامی حمید ملا جواد افزود: اتاق بازرگانی دیاله از سرمایه گذاری مشترک با فعالان اتاق بازرگانی ایلام استقبال می کند چرا که زیرساخت های استان دیاله نیاز به بازسازی جدی دارد.

 

وی ادامه داد: این استان دارای توانمندی خاصی در بخش کشاورزی است و رویکرد ما این است که از تجربیات کشاورزی استان ایلام بیشتر بهره مند شویم.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز هم در این نشست گفت: نقش اتاق های بازرگانی در توسعه و استحکام روابط اقتصادی و تجاری منحصر به فرد است.

 

شهلا عموری با قدردانی از اتاق بازرگانی ایلام برای دعوت از هیات اقتصادی و تجاری اتاق بازرگانی دیاله بیان کرد: گسترش روابط بین اتاق های مرزی ایران و عراق زمینه ساز توسعه فعالیت های اقتصای دو طرفه است.

 

وی ادامه داد: عراق مهم ترین شریک تجاری ایران است و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ما از هرگونه توسعه روابط با کشور همسایه استقبال می کنند.

 

عموری ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری بین اتاق های مرزی ایران و عراق شاهد رونق فضای کسب و کار دو کشور باشیم.

 

رئیس اتاق صنعت دیاله عراق نیز خواستار استفاده بهینه از تجربیات صنعتگران استان ایلام شد.
سلام غازی ابراهیم گفت: بازدید از واحدهای تولیدی استان ایلام نشان داد که ظرفیت های مطلوبی در بخش تولید این استان وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: تلاش ما این است که از کالاهای تولیدی استان ایلام در دیاله بیشتر استفاده کنیم.

 

رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز در این نشست خواستار معرفی توانمندی های اقتصادی بین اتاق های مرزی ایران و عراق شد.

 

عبدالامیر ربیهاوی گفت: استان دیاله در بخش کشاورزی دارای توانمندی خاصی است و فعالان حوزه کشاورزی کشورمان می توانند با استفاده از امکانات مدرن در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

 

وی ادامه داد: دیاله عراق نیازمند جذب سرمایه گذاری و استفاده بهینه از فناوری های مدرن است و فعالان اقتصادی ما می توانند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

 

اتاق بازرگانی ایلام به مدت ۲ روز پذیرای هیات اقتصادی و تجاری از اتاق بازرگانی دیاله بوده است./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه