همه مسافران ورودی از مرز باشماق تست می شوند

یکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ 435 0
همه مسافران ورودی از مرز باشماق تست می شوند سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان گفت: در حال حاضر 14 نفر از شهروندان مریوانی در مراکز درمانی این شهر به دلیل ابتلا به وبا بستری و در حال مداوا هستند.

به گزارش تجارت بان، اسماعیل احمدی اظهار کرد: کنترل ورود مسافران در چند روز گذشته شدت گرفته و از تمام مسافرانی که قصد ورود به کشور را از طریق مرز باشماق داشته باشند، تست گرفته می شود و ظرف کمتر از 30 دقیقه پاسخ تست ها مشخص می شود.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان بیان کرد: در صورت شناسایی بیمار مبتلا به وبا در حین ورود به کشور، اگر جزو شهروندان کشور باشند سریعا به یکی از مراکز درمانی انتقال داده شده و مورد مداوا قرار می گیرد و در غیان صورت از ورود مسافر جلوگیری می شود.

 

احمدی گفت: مشکل عمده ما در حال حاضر کسانی هستند که قبل از اینکه همه گیری وبا مشخص شود، وارد کشور شده اند و از آنها خبری نداریم و ممکن است در بین آنان افرادی ناقل باشد که قابل شناسایی نیستند.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی این 14 بیمار مساعد است و طول درمان آنها پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری در منطقه اقدامات لازم را انجام داده و به وضعیت عادی بازگردیم./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه