امکان صادرات آبزیان از مرز چذابه فراهم شد

یکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ 383 0
امکان صادرات آبزیان از مرز چذابه فراهم شد با مصوبه کارگروه صادرات غیرنفتی استان خوزستان، امکان صادرات آبزیان پرورشی از بازارچه مرزی چذابه فراهم شد.

به گزارش تجارت بان به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشت آزادگان،  حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: امکانات زیرساختی برای صادرات آبزیان از مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز فراهم است و صادرکنندگان و تجار محلی می توانند برابر قوانین و مقررات گمرکی  نسبت به صادرات آبزیان اقدام کنند.

 

وی گفت: صادرات آبزیان پرورشی از مرز چذابه در چند سال اخیر به خصوص در ۲ سال همه گیری کرونا متوقف شده بود که با پیگیری‌های مداوم فرمانداری دشت آزادگان، صادرات آبزیان از مرز چذابه با مصوبه قانونی کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان محقق شد.

پیش از این صادرات آبزیان پرورشی خوزستان تنها از مرز شلمچه امکان پذیر بود. چذابه دومین پایانه صادراتی کالاهای ایرانی به عراق است.

روزانه به طور میانگین ۲۰۰دستگاه حامل کالاهای غیرنفتی از مرز چذابه به عراق صادر می شود. نزدیک ترین شهر مهم عراق به چذابه، العماره مرکز استان میسان است و بیشتر کالاهای صادراتی از مرز چذابه در شهر العماره تخلیه می شود.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه