تحریم کالاهای ترکیه از سوی عراق

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ 534 0
تحریم کالاهای ترکیه از سوی عراق رئیس اتاق بازرگانی بغداد از اعضای همه اتاق های بازرگانی درخواست کرد تا کالاهای ترکیه را بایکوت و همکاری با شرکت های این کشور را متوقف کنند.


به گزارش تجارت بان، پس از انجام حملات موشکی ترکیه به یک منطقه گردشگری در دهوک اقلیم کردستان که منجر به مجروح و کشته شدن 30 گردشگر شد، دامنه اعتراضات بر ضد ترکیه میان شهروندان عراق و اقلیم کردستان به شدت افزایش یافته است.


به گزارش پایگاه الطاع رسانی «خلک»، بسیاری از شهروندان عراقی خواستار تحریم و بایکوت کالاهای ترکیه در عراق شده اند.


بر این اساس رئیس اتاق بازرگانی بغداد هم بر لزوم بایکوت محصولات ترکیه ای تاکید کرده است.


«فراس حمدانی» اظهار کرد: اتاق بازرگانی به دلیل حمله ناجوانمردانه ترکیه به شهروندان در استان دهوک، خواستار توقف همکاری با شرکت های ترکیه ای است.


وی ادامه داد: با هدف ارسال یک پیام تند و سریع به ترکیه، اتاق بازرگانی از همه اعضای اتاق های بازرگانی درخواست می کند که محصولات ترکیه ای را بایکوت کنند.


به گفته وی تبادلات تجاری میان ترکیه و عراق در سال به 20 میلیارد دلار می رسد که تحریم مصحولات این کشور، به اقتصاد ترکیه زیان بزرگی می رساند و یک پیام قدرتمند از سوی عراقی ها است که امکان تحریم محصولات ترکیه ای را دارند.

-

-----

پایگاه اطلاع رسانی تجارت بان به منظور معرفی کالا و خدمات شرکت های ایرانی به بازار اقلیم کردستان عراق، امکان ایجاد صفحه اختصاصی معرفی محصولات را به 2 زبان فارسی و کردی فراهم کرده است.

 

برای ثبت نام و ایجاد صفحه اختصاصی اینجا را کلیک کنید.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه