برقراری فعالیت های تجاری در روزهای اربعین در مرزهای قصر شیرین

چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ 362 0
برقراری فعالیت های تجاری در روزهای اربعین در مرزهای قصر شیرین به گفته مدیر کل گمرک مرز پرویزخان، فعالیت‌های تجاری در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی شهرستان قصرشیرین در روزهای اربعین برقرار است.

به گزارش تجارت بان، مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان روز چهارشنبه با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با طرف عراقی، مرز رسمی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین در ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) فعال است و فعالیت های تجاری مثل روال سابق انجام خواهد شد.

 

«قاسم مطلبی» اظهار کرد: نیروهای خدوم گمرک در کنار دیگر فعالان دستگاه های مرتبط با امر صادرات و فعالیت های تجاری در روزهای ایام اربعین در مرز مستقر و فعالیت دارند و طبق روال گذشته تجار و بازرگانان می توانند به منظور انجام مبادلات تجاری در این مرز حضور یابند.

 

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان در ادامه گفت: تلاش ما در مرز پرویزخان همانند دیگر گمرکات در سایر مرزهای کشور رونق اقتصادی و صادرات محصولات تولید داخل به بازار دیگر کشورها است.

 

مدیر گمرک مرز رسمی خسروی نیز از انجام فعالیت های تجاری در ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از این گذرگاه رسمی خبرداد و گفت: طبق توافق و هماهنگی های صورت گرفته فعالیت های تجاری همچون روال گذشته در ایام اربعین در مرز خسروی انجام می شود.

 

«مهدی عباسیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گمرک خسروی در ایام اربعین جهت تسهیل در تردد زائران مسیر جداگانه عبور و مرور کامیون ها در نظر گرفته است و علاوه بر این با قرار دادن ۶ دستگاه ایکس ری و افزایش کارکنان و ارزیابان خود در کنار دیگر سازمان های مستقردر پایانه مرزی در جهت راحتی هر چه بیشتر تردد مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) به زائران خدمت رسانی می کند.

 

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

 

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

 

مرز خسروی دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

 

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

مرز رسمی پرویزخان نیز در مسیر راه ابریشم، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و  باتوجه به وضعیت نامناسب زیرساخت ها در عراق، بهترین نقطه برای سرمایه گذاری ایران در این کشور و اقلیم کردستان است.

 

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد و هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه