تاثیر تحریم های اقتصادی ایران بر تبادلات تجاری با کردستان عراق

شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ 287 0
تاثیر تحریم های اقتصادی ایران بر تبادلات تجاری با کردستان عراق رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه، آثار تحریم های اقتصادی اعمال شده بر ایران را بر روی تجارت اقلیم کردستان تشریح کرد.

 

به گزارش تجارت بان، «سیروان محمد»، در این باره اظهار کرد: به دلیل تحریم های اقتصادی اعمال شده روی ایران، کالاهای چینی که عمدتا از بندرعباس به کردستان عراق ترانزیت می شوند، با مشکلاتی روبرو شده اند و بازرگانان ناگزیر آنها را از سایر گذرگاه های عراق، وارد می کنند.

به گفته محمد، این مورد باعث زیان بازرگانان شده است؛ همچنین کالاهایی که از بندر بصره وارد اقلیم کردستان به دلیل نقص مدارک دوباره گمرک می شوند؛ که این موضوع تا اندازه زیادی تجارت را با اختلال روبرو کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه اظهار کرد: بیشتر تجهیزات الکترونیکی، مصالح ساختمانی، آرایشی و کالاهای بسیار دیگر از چین وارد بازارهای اقلیم کردستان و عراق می شوند که به دلیل اعمال تحریم روی ایران، کشتی های حامل این کالاها که از راه آبی ایران وارد می شوند، نرخ های حمل و نقل خود را افزایش داده اند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت حمل ونقل موجب گرانی کالاها شده است. نزدیکترین راه ترانزیت کالای چینی به کردستان عراق، بندرعباس است، اما اکنون کالاها از بندرعباس به سمت بندر بصره ترانزیت می شوند چون هزینه های تمام شده آن برای بازرگانان پایینتر است./اتاق بازرگانی سلیمانیه

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه