بازار دلار در آماده باش

پنجشنبه ۲۲ دى ۱۴۰۱ 235 0
بازار دلار در آماده باش در شرایط فعلی تحلیلگران ارزی معتقدند در صورتی که تهران سیگنال صعود را بازار‌های مجاور دریافت کند این امر ممکن است یخ بازار دلار در این روز‌های سرد زمستانی را تا حدودی آب کند و معامله گران تهران از لاک احتیاط خارج شوند.


به گزارش تجارت بان، بررسی رفتار معامله گران بازار ارز تهران نشان می‌دهد که بازیگران ارز در لاک احتیاط فرو رفته اند و حاضر نیستند بی گدار در موقعیت خرید دلار قرار بگیرند.

نرخ دلار در معاملات نقدی عصر روز گذشته ثبات نسبی را تجربه کرد. فعالان بازار معتقدند نوسان محدود نرخ حواله درهم و ثبات نسبی اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه موجب شده بازیگران ارزی تهران با دقت بیشتری دست به خرید و فروش برنند.

از طرفی شنیده‌ها از فضای بازار حکایت از تداوم بازداشت‌ها دارد و در همین فضای انتظامی حجم خرید و فروش‌ها کمتر شده بود.

شرط مهم برای آب شدن یخ دلار

در شرایط فعلی تحلیلگران ارزی معتقدند در صورتی که تهران سیگنال صعود را بازار‌های مجاور دریافت کند این امر ممکن است یخ بازار دلار در این روز‌های سرد زمستانی را تا حدودی آب کند و معامله گران تهران از لاک احتیاط خارج شوند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از معامله گران در حالت آماده باش هستند. برخی از بازیگران دلار منتظر هستند روند حراج ربع سکه در ابتدای هفته آینده و استقبال از این حراج را مشاهده کنند.

آن‌ها تصور می‌کنند در صورتی که نرخ ربع سکه در حراج فاصله معناداری از نرخ بازار داشته باشد، بخشی از معامله گران ارزی به طور موقت به سوی حراج خواهند شتافت و میزان نقدینگی در بازار آزاد ارز کاهش خواهد یافت.

از نگاه آن ها، چنین اتفاقی می‌تواند به صورت تاثیرگذاری، توان افزایشی‌های بازار دلار را کاهش دهد. البته عده‌ای نیز باور دارند سطح حباب در بازار ربع سکه به اندازه‌ای بالاست که معامله گران بنیادی تمایل زیادی برای حضور در حراج نخواهند داشت و این اتفاق از نگاه آن ها، تاثیری بر بازار ارز نخواهد داشت.  
منبع: اقتصاد 24

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه