آخرین تغییرات برای ثبت شرکت در اقلیم کردستان / کاهش هزینه و تسهیل انتخاب نام

پنجشنبه ۲۲ دى ۱۴۰۱ 302 0
آخرین تغییرات برای ثبت شرکت در اقلیم کردستان / کاهش هزینه و تسهیل انتخاب نام مدیر کل ثبت شرکت ها در وزارت بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از هدف رفت پول و زمان متقاضیان ثبت شرکت، فرایند آن به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و هزینه ثبت نیز کاهش می یابد.


به گزارش تجارت بان، «بلند محمد»  گفت: از این یس، اگر اسامی شرکت ها بدون معنی و یا حتی یک شماره باشند، ثبت خواهد شد.

وی گفت: در سال های گذشته ثبت اسم شرکت دارای هزینه بالایی از 500 هزار تا بیش از یک میلیون دینار بود. همچنین فرایند آن پیچیده بود؛ مانند مراجعه به اتاق های بازرگانی، اداره کل ثبت شرکت ها و... این نیز موجب آزردگی متقاضیان ثبت شرکت داخلی و خارجی می شد.

محمد ادامه داد: به منظور تسهیل و انجام اصلاحات در بخش بازرگانی و صنایع، دولت اقلیم کردستان با مصوبه ای، صدور کارشناسی نام بازرگانی را از اتحادیه اتاق های بازرگانی را به اداره کل ثب شرکت ها، واگذار کرد.

تغییرات انجام شده برای ثبت شرکت در کردستان عراق:


اول: مجوز اسم بازرگانی با نرخ 5 هزار دینار (قبلا 500 تا بیش از یک میلیون دینار بود)

دوم: کاهش پروسه اداری و صرفه جویی در زمان؛ با اصلاحات انجام شده، فرایند تنها از سوی اداره کل ثبت شرکت ها انجام می شود و در کمتر از یک روز اسم تجاری به ثبت خواهد رسید.

سوم: نام شرکت هر نوع اسم یا رقمی باشد، اگر هم دارای معنی نباشد به شرطی که در تضاد با نظم عمومی و فرهنگ اقلیم کردستان نباشد، به ثبت خواهد رسید. این هم موجب خواهد شد تا ثبت نام تجاری تسهیل شده و در نهایت روند ثبت شرکت آسان شود.
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه