تفاهم همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و اقلیم کردستان عراق

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ 363 0
تفاهم همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و اقلیم کردستان عراق سعید پورزادی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران "اکسپو 2023 از تشکیل کارگروهی جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری میان منطقه آزاد کیش و اقلیم کردستان خبر داد و بر همکاری های تجاری میان این دو منطقه به ویژه در حوزه دریا مبنا تاکید کرد.


به گزارش تجارت بان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران “اکسپو ۲۰۲۳″ که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد از نشست مشترک با شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق در این رویداد خبر داد و گفت” تفاهم نامه ای در نشست مشترک با حضور سرمایه گذاران و تجار اقلیم کردستان در قالب کارگروه ویژه به امضا می رسد.

پورزادی در ادامه سخنان خود به برخی از مفاد تفاهم نامه پیشنهادی اشاره کرد و افزود: پروازهای مشترک میان منطقه سلیمانیه عراق و منطقه آزاد کیش که یکی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه مشترک است بر قرار خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برقراری روابط تجاری از طریق سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مشترک بین اقلیم کردستان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش را یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: “جغرافیا، شرایط و ظرفیت های موجود در جزیره کیش به ویژه در حوزه دریا” از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه سرمایه گذاران اقلیم کردستان قرار گرفت.

به گفته پورزادی با توجه به ظرفیت های موجود می توان بر اساس محوریت فعالیت های دریا مبنا و با سرمایه گذاری در یکی از فضاهای نمایشگاهی جزیره کیش به صورت “BOT” با حضور سرمایه گذاران و تجار این اقلیم در کیش، همکاری های دو جانبه را گسترش داد.

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک همایش مشترکی با محوریت جزیره کیش و حضور تجار جزیره و اقلیم کردستان برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست، لوگوی اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان عراق به منظور توسعه ارتباطات تجاری و سرمایه گذاری میان این دو منطقه از سوی شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله، رییس این اتحادیه به سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اهدا شد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه